וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעבר רפיח יישאר בשליטה פלסטינית"

ניר יהב

2.2.2008 / 16:00

חמאס מסר גם כי הארגון מוכן לנוכחות משקיפים זרים במעבר. יועצו של הניה: "בוחנים אפשרות להתנתק כלכלית מישראל"

"חמאס החליט שמעבר רפיח יישאר בשליטה פלסטינית ומצרית למרות כל הקשיים שמערימות ישראל וארה"ב". כך אמר בכיר החמאס מחמוד א-זהאר, שחזר מביקור במצרים שם נידונה סוגיית השליטה במעברים. לדבריו, חמאס קיבל הבטחות ממצרים שזו תשקיע את מאמציה לפתרון המשבר.

"חמאס יסגור את הגבול בין הרצועה למצרים וישיב בהדרגה את השליטה במעבר, בתיאום עם קהיר", הוסיף א-זהאר.

א-זהאר קרא לתושבי רצועת עזה לא לעשות שימוש באלימות כלפי כוחות הביטחון המצריים הנמצאים בגבול. הוא התייחס גם לשאלת הדיאלוג בין חמאס לפתח וציין כי מצרים דורשת ששני הצדדים יפתחו במגעים ביניהם ללא שום תנאי.

אבו מאזן מתנגד

בתוך כך, בכיר חמאס בלבנון מוחמד נסר אמר כי "חמאס מוכן לנוכחות של משקיפים אירופים במעבר רפיח בתנאי שיתגוררו בעזה או במצרים, אך לא בישראל". נסר, שהיה חבר במשלחת חמאס שביקרה במצרים השבוע לשיחות בנוגע לשליטה במעבר הגבול בין עזה למצרים, אמר כי "משלחת חמאס העבירה למצרים את הסתייגויותיו מההסדר הקודם, משנת 2005, וכעת היא ממתינה לתשובות ממצרים", אמר במסיבת עיתונאים. עד כה סרב חמאס לנוכחות אירופאית במעבר והאשים את המשקיפים האירופאיים בסגירתו.

המשלחת צפויה לחזור היום (שבת) לאחר ששהתה שלושה ימים במצרים, במהלכם דנה עם בכירים מצרים בסוגיית השליטה במעבר ובמצור המוטל על הרצועה. ביום רביעי ביקר במצרים יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שם נפגש עם נשיא מצרים חוסני מובארק. אבו מאזן הודיע לו כי הוא מתנגד לכך שחמאס יקבל לידיו שליטה במעבר הגבול.

מוקדם יותר בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, אמר אחמד יוסוף, יועצו המדיני של ראש ממשלת חמאס המודח איסמעיל הניה כי ארגונו בוחן אפשרות להתנתק מבחינה כלכלית מישראל. בכך חוזר יוסוף על דבריו מיום חמישי לפיהם "חמאס מעוניין בכך שרצועת עזה תפסיק להיות תלויה כלכלית בישראל, ותועבר לאחריות מצרים והעולם הערבי". לדבריו, "מספר גורמים ערבים הביעו נכונות לממן פרויקטים מסוג זה, אם מצרים תסכים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully