וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים גורמים ליפנים בחילה

2.2.2008 / 8:57

לפחות 175 יפנים אושפזו בשל הרעלת מזון לאחר שאכלו מוצרים שמקורם בסין. פאניקה פשטה ביפן לאחר שמאות התלוננו על בחילות

ממשלת יפן הודיע אתמול (שישי), כי היא מורידה 60 מוצרים שמכילים בשר שמקורו מסין, לאחר שלפחות 175 בני אדם אושפזו בבתי חולים כתוצאה מאכילתו. פאניקה פשטה בקרב התושבים כשמאות בני אדם נוספים התלוננו על בחילות וסחרחורות לאחר שאכלו מוצרי מזון שמקורם בסין.

כל המוצרים הגיעו מחברת מזון סינית גדולה שמתמחה בהכנת כיסוני בשר ולמרות שמרבית המאושפזים חלו כתוצאה מאכילת הכיסונים, משרד הבריאות היפני הורה להסיר את כל מוצרי המזון של החברה מהמדפים.

ראש ממשלת יפן יאסואו פוקודה הרגיע את הציבור ואמר כי ננקטו כל הצעדים על מנת להבטיח שלא יתרחשו מקרים נוספים של הרעלות מזון. ב"הרלד טריביון" דווח, כי דברי הרגעה אלו לא עזרו ורשתות מזון רבות כבר הודיעו כי הן מורידות מהמדפים את כל מוצרי המזון שמקורם בסין.

ביפן דורשים מסין לשפר את איכות המזון ולפקח בצורה טובה יותר על הנעשה במפעלים שלה. שר החוץ היפני אמר כי הם דורשים מסין שתפתח בחקירת החברה. לדבריו, "אירועים מסוג זה מסכנים את הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות". בתגובה פרסמה שגרירות סין ביפן הצהרה שבה נכתב כי משטרת סין פתחה בחקירת הנושא וכי ממשלת סין "חשה אחריות כלפי הצרכנים שלה ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully