וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שמשליט טרור על תושבי עזון

ניר יהב

2.2.2008 / 7:09

"קפטן ג'ו", כך מכנה עצמו קצין שהחליט לנקוט ביד קשה נגד תושבי הכפר הפלסטיני. בכרוז שפירסם איים להרוג מיידי אבנים

תושבי כפר עזון הסמוך לקלקיליה מכירים היטב את הקצין המכונה קפטן ג'ו. הוא מנסה מזה תקופה ארוכה להפסיק את השלכות בקבוקי התבערה והאבנים לעבר כלי רכב ישראליים ליד הכפר הקטן, היושב על כביש 55, מזרחית לכפר סבא. לפי עדויות של תושבי הכפר, קפטן ג'ו ניסה כבר הכול על מנת שיופסקו ידויי האבנים והשלכות בקבוקי התבערה: לבקש, לאיים, להציב מארבים. אלא שביום חמישי הופתעו התושבים לגלות כרוזים התלויים על דלתות הבתים, החנויות, המסגדים ובתי הספר, שעליהם חתום קפטן ג'ו ובו הוא מאיים להרוג את המתפרעים.

"אנו מבקשים מכל תושבי כפר עזון להפסיק את דרך האבנים ודרך בקבוקי התבערה", כך נפתח הכרוז, שכתוב בכתב יד ובערבית די משובשת. "אם לא תפסיקו להפר את השקט הציבורי, ייכנס אל הכפר קפטן ג'ו, יתחיל לירות אש קטלנית על התושבים, יעצור את הילדים ויאטום את החנויות. זו ההחלטה שקיבלנו. אם לא תפסיקו להפר את השקט הציבורי, האשמה מוטלת עליכם. זוהי האזהרה האחרונה!, קפטן ג'ו". עד כאן נוסח הכרוז.

"קפטן ג'ו משוגע לגמרי. תושבי הכפר מפחדים ממנו", אומר לוואלה! חדשות תושב עזון. "הוא רוצה להפסיק את יידוי האבנים, אז הוא נכנס לבתי הספר עם ג'יפים, נכנס לבתים שלנו בכל שעה ביום, מאיים על מנהל בית הספר לפגוע בילדים, מאיים על ראש המועצה ועל חברי מועצה ומקלל אותם".

חיילים נשלחו לתלות את הכרוזים

לדברי עדי ראייה בכפר, חיילים נשלחו לתלות את הכרוזים על דלתות החנויות והמסגדים. חברות ארגון מחסום ווטש פנו בנושא לחטיבת אפרים שבשומרון, השולטת על הגזרה, ומשם נמסר להן כי הנושא מוכר להם וכי החיילים נשלחו להסיר את הכרוזים שנתלו. תושב הכפר, בן 18, אף נורה אתמול מאש חיה בעת שיידה אבנים, וכעת הוא מאושפז בבית חולים בקלקיליה.

גורמים צבאיים מסרו כי "ישנה מדיניות שהתקבלה מדרגים גבוהים, לפיה יש לירות באש חיה על מיידי אבנים ברגליים". בין כך ובין כך, תושבי עזון חיים תחת משטר האימה של קפטן ג'ו. השאלה היחידה שהם שואלים את עצמם היא מתי הוא יעבור מאיומים למעשים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מבירור ראשוני עולה כי מדובר ביוזמה פרטית. השלט הוסר והנושא ייבדק עם צאת השבת".

לפניות, דיווחים וסיפורים הקשורים למגזר הערבי: nir_yah@hotmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully