וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס הרחיב הפירצה בגבול בין עזה למצרים

2.2.2008 / 5:40

החיילים המצרים שמרו מרחק כשחמושי חמאס השתמשו בדחפור כדי להרחיב את הפירצה למעבר משאיות

חמאס הרחיב אתמול (שישי) פירצה בגבול בין עזה למצרים, כך שמשאיות פלסטיניות יוכלו לעבור באין מפריע לצד המצרי. זאת, חרף הניסיונות המצריים לסגור את מעבר הגבול.

עדי ראייה סיפרו, כי חמושים מהחמאס איבטחו את פעולתו של דחפור צהוב שהרחיב את הפירצה בגדר הגבול, בעוד שהפלסטינים מהאזור הריעו בשמחה, וקראו קריאות בשבח החמאס. לאחר שהורחבה הפירצה, נהגי משאיות מיהרו לחצות את המעבר, בעוד שהחיילים המצריים נסוגו והתבוננו במתרחש ממרחק.

הרחבת הפירצה מגיעה על רקע כישלון השיחות בין מצרים לחמאס. חאלד משעל, שהגיע לקהיר כדי לדון עם המצרים בסוגיית מעבר רפיח, עזב את המדינה וחזר לדמשק, לאחר שלא הושג כל הסכם. מקור בטחוני מצרי בכיר אמר כי מצרים נתנה הוראה לכוחות הביטחון שלה לסגור את הגבול עם עזה. ואולם, הכוחות המצרים נסוגו בסופו של דבר, לאחר שחמאס איים לפוצץ קטע נוסף של הגדר.

מערכת וואלה! חדשות מוסיפה:

כוחות הביטחון המצרים עורכים מאז אמש סריקות אחר ארבעה פלסטינים בסיני, החשודים בכוונה לבצע פיגוע באתרי הנופש שבאזור. על פי ההערכה, הפלסטינים החשודים הסתננו ככל הנראה לסיני מרצועת עזה כחלק מרבבות פלסטינים, שחצו את הגבול לאחר פתיחתו של מעבר רפיח. בגלי צה"ל דווח, כי החיילים המצרים נעזרים בגששים בדואים כדי לאתר את החשודים.

על פי דיווח בעיתון "א-שרק אל אווסט", שלשום עצרו כוחות הביטחון של מצרים 12 פעילי חמאס החשודים בכוונה לבצע פיגועים נגד תיירים בסיני. בכליהם של העצורים נתפסו חומרי נפץ ונשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully