וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטת מזוז מתירה את דם הערבים"

קובי מנדל

1.2.2008 / 17:10

אלפים מחו בסכנין על ההחלטה לסגור את תיקי השוטרים שהשתתפו בארועי אוקטובר 2000. יו"ר ועדת המעקב: "נפנה לערכאות בינלאומיות בבקשה לפעול להעמדת האחראים לדין"

כ-5,000 בני אדם השתתפו באירוע המחאה שארגנה ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל בסכנין, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין שוטרים שהשתתפו באירועי אוקטובר 2000. המפגינים צעדו למרכז הכפר, נשאו שלטי מחאה, הניפו דגלים שחורים, ונשאו 14 ארונות קבורה – 13 לציון ההרוגים במהומות, וארון נוסף, המסמל את "מותה של מערכת המשפט". באזור התפרסו כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד המחוז הצפוני במשטרה, אך השוטרים נמנעו מלהיכנס לכפר בזמן ההפגנה.

בעצרת המרכזית, שנערכה בסיום הצעידה, נאמו יו"ר ועדת המעקב שאוקי חטיב ונציג המשפחות השכולות. לדברי חטיב הממסד הערבי יפנה לערכאות בינלאומיות בבקשה לפעול להעמיד לדין את השוטרים שהשתתפו בירי. חטיב אמר כי " למרות שעברו 60 שנה , מה שקרה באוקטובר 2000 הוא השלכה ישירה של מה שקרה ב-1948".

יו"ר חד"ש מוחמד ברכה, שנאם אף הוא תיאר את ההפגנה כ"צעקה נגד המוסד הגזעני שבראשו עומד מני מזוז". לדבריו, "ההחלטה לסגור את תיקי השוטרים מתירה את דמה של האוכלוסייה הערבית". בקול ישראל דווח, כי ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) אמר, כי "היד שכתבה את הדו"ח של מח"ש ושל חוות הדעת של היועץ מזוז היא אותה יד שלחצה על ההדק באוקטובר 2000, והרגה 13 מבני המגזר הערבי".

הפגנות ערביי ישראל באוקטובר 2000 נפתחו כגל המשך למהומות הערבים ביהודה ושומרון בעקבות עלייתו של אריאל שרון להר הבית. במהלך האירועים, שהתרכזו בעיקר באזור ואדי ערה, נהרגו 13 מפגינים ערבים - 12 מתוכם אזרחי ישראל ואחד פלסטיני. כמו כן, נהרג יהודי אחד מפגיעת אבן שנזרקה לעבר רכבו כשנהג בכביש החוף סמוך לג'סר א-זרקא. באף אחד מהמקרים, לא הורשעו היורים.

בתחילת השבוע קבע היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז כי השוטרים שפעלו במהומות אוקטובר 2000 לא יעמדו לדין פלילי, מאחר ולא נמצאה תשתית ראייתית לפלילים מצד המעורבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully