וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה וקלינטון - תחילתה של ידידות מופלאה?

1.2.2008 / 9:17

השניים הופיעו יחד בעימות, אך שלא כמו בעבר, נקטו גישה ידידותית ומחוייכת ובחרו לתקוף את המועמדים הרפובליקנים, במקום זה את זו

הילרי קלינטון וברק אובמה, המתמודדים על מועמדות לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, הופיעו הלילה (שישי) בעימות פומבי משותף. היה זה העימות האחרון לפני "יום שלישי הגדול", במהלכו 22 מדינות עתידות לבחור את מועמדן הדמוקרטי. השניים נקטו הפעם גישה ידידותית, לשם שינוי, והדגישו כי כל אחד מהם "יעשה היסטוריה" בבית הלבן.

קלינטון, שאם תיבחר תהיה לאישה הראשונה שתכהן כנשיאת ארה"ב, אמרה ש"אפשר לראות שאנחנו שונים מכל מה שהיה בעבר. אנחנו נשנה את ארצנו". אובמה, שעשוי להיות הנשיא השחור הראשון בוושינגטון, אמר כי ההתמודדות היא הוכחה להתקדמות המפלגה הדמוקרטית והמדינה בכלל. "יש לנו הזדמנות לעשות היסטוריה כי אני חושב שאחד מאיתנו יהיה הנשיא הבא של ארה"ב", אמר.

בעימות הקודם בו נכחו השניים, שהתקיים בדרום קרוליינה, היתה האווירה תוקפנית וגררה שבוע של התקפות הדדיות בין אובמה, קלינטון, והנשיא לשעבר ביל קלינטון. אולם בעימות הזה הם שמרו על גישה חיובית, נהגו בידידות, החמיאו זה לזו ואף הסתודדו לאחר תום האירוע.

שניהם חייכו כאשר נשאלו על האפשרות שאחד מהם יהיה סגנו של השני. "אני בטוח שהילרי תהיה בראש הרשימה של כל אחד", אמר אובמה. כאשר נשאלה בנוגע לתחלופה שעשויה להישנות בין משפחת בוש למשפחת קלינטון בבית הלבן אמרה קלינטון: "היה צורך בקלינטון אחד לנקות אחרי הבוש הראשון, אני חושבת שיש צורך בקלינטון נוסף כדי לנקות אחרי השני".

"מהיום הראשון"

שניהם בחרו לתקוף את המועמד הרפובליקני המוביל, ג'ון מקקיין, על כך כי החיילים האמריקאים עתידים להישאר בעירק 100 שנים, ועל כך שלא תמך בעבר בהורדת מיסים. השניים גם דנו בתוכנית לביטוח בריאות ציבורי. לדברי קלינטון, בניגוד לתוכניתו של אובמה, התוכנית שלה תכלול את כל אזרחי ארה"ב. אך אובמה טען כי תוכניתו תוזיל עלויות וכך תאפשר לכל אזרח לרכוש ביטוח. קלינטון הדגישה את נסיונה הפוליטי הרב שיאפשר לה לדבריה להנהיג את המדינה "החל מהיום הראשון".

היה זה גם העימות הראשון לאחר נצחונו המרשים של אובמה בבחירות המקדימות בדרום קרולינה בשבת. המועמד ג'ון אדוארדס החליט לפרוש מהמירוץ בעקבות הפסדו בבחירות אלו. אובמה וקלינטון חלקו שבחים לאדוארדס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully