וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: "על עזה להיות תלויה במצרים"

ניר יהב ויהושע בריינר

31.1.2008 / 19:44

לדברי יועצו של הניה, גורמים ערבים הסכימו לממן אספקת חשמל ודלק ממצרים לרצועה. "חמאס מתעקש לקחת חלק בניהול מעבר רפיח"

"חמאס מעוניין בכך שרצועת עזה תפסיק להיות תלויה כלכלית בישראל, ותועבר לאחריות מצרים והעולם הערבי" - כך הצהיר היום (חמישי) אחמד יוסוף, יועצו המדיני של ראש ממשלת חמאס המודח איסמעיל הניה. בדבריו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" סיפר יוסוף, כי משלחת חמאס הנמצאת בקהיר דנה עם הבכירים המצרים בנושאים רבים, ביניהם אספקת החשמל והדלק על ידי מצרים. "מספר גורמים ערבים הביעו נכונות לממן פרויקטים מסוג זה, אם מצרים תסכים לכך", ציין יוסוף.

בהתייחסו לנושא מעבר רפיח הפרוץ אמר יוסוף, כי "מצרים לא תאפשר לסוגיית מעבר רפיח להישאר בלתי פתורה. לפיכך, המשלחת לא תחזור לעזה ללא הסדר שיגדיר את תפקידו של חמאס ותפקידה של הרשות בניהול המעבר". לדבריו, חמאס מתעקש על כך שיהיה לו תפקיד בניהול מעבר רפיח לצעד אנשי משמר הנשיאות הכפופים ליושב ראש הרשות אבו מאזן.

בתוך כך בהערכת מצב שקיים סגן שר הביטחון מתן וילנאי הוחלט, כי מעתה תהיה "מדיניות הקצבה" של סחורות שיועברו דרך ישראל לרצועה. היום נכנסו לעזה 106 משאיות עם ציוד הומניטרי ומזון. כמו כן, הועבר סולר להפעלת תחנת הכוח.

וילנאי קבע כי עד להערכת המצב הבאה שתתקיים בשבוע הבא לא יועברו ציוד הומניטרי ומזון נוספים לרצועה. במערכת הביטחון אומרים, כי המשך הכנסת סחורות וציוד הומניטרי תהיה מינימלית ביותר ובכפוף להחלטות בג"ץ. גורמים במערכת הביטחון אומרים, כי המצרים כמעט וסגרו לחלוטין את מעברי הגבול בציר פילדלפי ונותר רק מעבר אחד פתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully