וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: אם נרגיש מאוימים נגיב בעוצמה

31.1.2008 / 19:26

לדברי שר ההגנה האירני, "טהרן לא תאפשר לשום גורם בינלאומי להוות איום על המפרץ הפרסי". "אנו מוכנים להתמודד עם כל תקיפה"

"כוחות הביטחון של אירן לא מהווים איום על שום גורם במפרץ הפרסי, אך אם נרגיש מאוימים חיילינו יגיבו בתגובה חזקה ומוחצת". כך אמר היום (חמישי) שר ההגנה האירני מוסטפא מוחמד נג'אר בנאום שנשא בבסיס של הצי הפרסי בעיר הדרומית בושאר.

לדבריו, "הרפובליקה האיסלמית של אירן לא תאפשר לשום גורם בינלאומי להוות איום ביטחוני על המפרץ הפרסי בכלל ועל מיצרי הורמוז בפרט". בסוכנות הידיעות האירנית דווח, כי השר הדגיש שכוחות הביטחון מוכנים להגן על המדינה נגד כל תקיפה ורמז בכך על איומיה של ארצות הברית לתקוף את אירן.

לפני כמה שבועות, חמש ספינות של משמרות המהפכה האירניים איימו על שלוש ספינות של הצי האמריקאי במיצרי הורמוז, סמוך לחופי אירן. על פי מקורות אמריקאים שסרבו להזדהות, כלי השיט האירניים התקרבו למרחק של 200 מטר מהספינות האמריקאיות והשמיעו אזהרות כלפיהן בקשר.

"אנחנו מתקרבים אליכם ועוד מעט תתפוצצו", אמרו האירנים לאמריקאים, על פי הדיווח. בתגובה חימשו אנשי הצוות האמריקאיים את תותחי הספינות. מפקד אחת מהספינות עמד לתת הוראה לפתוח באש, אבל אז נסוגו האירנים.

בתגובה לאירוע הזה אמר השבוע נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בנאום בקונגרס על מצב האומה, כי "ארצות הברית תגן בכל מחיר על האינטרסים החיוניים שלה במפרץ הפרסי ומוכנה אף לעימות עם מי שמאיים על החיילים האמריקאים באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully