וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורית ביניש, אשת יח"צ

רועי כ"ץ

31.1.2008 / 16:54

כשכולם עסקו בווינוגרד הכשיר בית המשפט העליון את הגבלת הדלק לעזה, וסיפק הוכחה נוספת לכישורים התקשורתיים של הנשיאה

בשקט בשקט, כמעט בהיחבא, החליט אתמול בית המשפט העליון להכשיר את החלטת הממשלה למנוע אספקת הדלק והחשמל לרצועת עזה. כצפוי, פסק הדין החשוב הזה נבלע ונאבד בסיקור התקשורתי סביב מסקנות ועדת וינוגרד וכלל לא קיבל את ההתייחסות הראויה, בין אם אתם תומכים או מתנגדים להחלטה. כך נמנע מהציבור הרחב דיון רציני בפסק דין, שעוסק בסוגיה ציבורית חשובה ומכרעת, כזו שוודאי תקבע את המשך פעולות הממשלה מול הפלסטינים ותשפיע על מעמד ישראל בזירה הבינלאומית.

גם תמימים גמורים יתקשו להאמין שבחירת מועד הפרסום הייתה מקרית. האם מישהו חושב שביניש לא ידעה מה צפוי לפתוח את כל מהדורות החדשות, דווקא ביום בו היא בוחרת לפרסם בקול ענות חלושה את החלטתה שלה בסוגיית הסנקציות על תושבי עזה? מדוע בחרה נשיאת בית המשפט לפרסם את ההחלטה ביום בו הושבתו בתי המשפט בירושלים בגלל השלג הכבד? מדוע פסק הדין לא פורסם כהודעה לעיתונות אלא הודלף רק בזכות אחד הצדדים, שרצה לחגוג את נצחונו? האם יכול להיות שבית המשפט העליון והעומדת בראשו בחרו להחריש את החלטתם במתכוון, כדי להימנע מדיון משפטי וציבורי נוקב בעמדתם?

העובדה שביניש בוחרת לפרסם פסק דין בעניין עזה דווקא במועד הזה, מבהירה שביניש מגלה יכולות יחסי ציבור משויפות, שמעמידות אותה בקו אחד עם בכירי המניפולטורים בציבוריות הישראלית. מדובר בחיית תקשורת, שיודעת דבר או שניים על ספינים, אבל במשפטים היא מבינה קצת פחות. מתברר כי מתחת לגלימה מסתירה הנשיאה המורמת מעם לא מעט יכולות תקשורתיות, המעידות כי בקרב מול פרידמן דווקא הפרופסור מאוניברסיטת תל אביב מצוי בנחיתות.

לא קורבן ערכי, אלא פוליטיקאית ממולחת

סימני השאלה סביב היורשת של אהרון ברק רק הולכים וגדלים. בקרב המתמשך בין ביניש ובין פרידמן, הצליחו נאמניה של נשיאת בית המשפט העליון לשכנע, בעיקר את התקשורת, שמדובר בקרב בין הטובים והרעים על עתיד מערכת המשפט בישראל.

ביניש, מגובה בגדודי תומכים, נתפסת כקורבן ערכי של פוליטיקאי קר ואכזר הנחוש לקעקע את יסודות שלטון החוק בישראל. עובדת היותו של פרידמן משפטן בעל שם עולמי וחתן פרס ישראל נפקדת לרוב מהדיון אודות יוזמותיו. שהרי למי יש כוח לעובדות, יכולות וכישורים בקרב העקוב מאגו שמנהלת הגילדה החזקה במדינה נגד מי שמערער על כוחה?

חובבי קונספירציות יכולים להגיד כי ביניש העניקה אתמול, באמצעות חותמת הכשרות למעשי הממשלה בעזה, הישג קטן לפרידמן בדרך לעימות הגדול הצפוי בעניין עסקת הטיעון של קצב או הפרטת בתי המשפט. לאט לאט מתגלה ביניש כפוליטיקאית ממולחת, אך כאלו לצערנו כבר יש לנו בשפע במערכת הפוליטית המרקיבה. מה שאנו צריכים בימים אלו זו דמות מרשימה, חשובה ומעוררת יותר כבוד בראשות בית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully