וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: סוגרים שבוע בתמונות

שי אילן

31.1.2008 / 16:10

ניפרד מג'וליאני הפורש מהמרוץ לנשיאות, נבקר באנטארקטיקה עם ראש ממשלת נורווגיה ולסיום נכיר את הג'ירפה הכי קטנה בגן

מפנה מקום -

רודי ג'וליאני הימר על פלורידה כמדינה שתציב אותו בראש הפריימריז הרפובליקניים. בעקבות זאת הוא הזניח את חמש המדינות הראשונות. לא ברור אם האסטרטגיה שלו היתה שגויה, או שמלכתחילה לא היה לו סיכוי גדול כפי שרצה להאמין. למרות התבוסה, במחווה של אצילות הוא הודיע על תמיכתו בג'ון מק'קיין. (כתב: שי אילן)

נמשיך בתוכניתנו -

בנאום שכבר הפך למסורתי מדי כמה חודשים, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הודיע השבוע שוב שאי אפשר לעצור את תוכנית הגרעין האירנית. "אנחנו מתקדמים אל הפסגה", אמר והבטיח שבשנה הבאה יזרום בבתי האירנים חשמל שמקורו בכורים הגרעיניים שלהם, והבהיר שזו זכותה של מדינתו. ושוב רטט העולם נוכח התבטאויותיו הלעגניות של הרודן האירני.

אלימות בקניה -

ההתנגשויות האלימות בין המשטרה למפגיני האופוזיציה בקניה נמשכות כבר כחודש. קרוב לאלף בני אדם נהרגו וכרבע מיליון הפכו לפליטים במהומות. במהלך השבוע נורו למוות גם שני חברי פרלמנט של האופוזיציה מאש המשטרה. אחרי הריגת איש הפרלמנט השני, האופוזיציה החליטה להפסיק את השיחות למציאת פתרון למשבר.

הפגנות בהודו -

עובדים בשירות הציבורי בקשמיר הוכו באכזריות על ידי המשטרה, משום שהעזו להפגין למען שיפור תנאי עבודתם. השוטרים פיזרו את ההפגנה באלות ובזרנוקי מים. העובדים קראו ססמאות נגד הממשלה והמשכורות הזעומות שהם מקבלים. עשרות נפצעו, בעיקר בקרב המפגינים כמובן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

נורווגי באנטרקטיקה -

ראש ממשלת נורווגיה נחת באנטארקטיקה כדי לחנוך תחנת לוויין העוקבת אחר שינויי מזג האוויר. התחנה תבחן את קצב המסת הקרחונים ועוד מידע סביבתי חיוני. ראש הממשלה הנורווגי הניח גם אבן פינה לתחנה לוויינית אחרת, שתהיה חלק מפרוייקט גלילאו - מערכת הניווט הלווייני האירופית. הנורווגים מתגאים בהיותם חוקרי הקטבים הבולטים ביותר בעולם.

הרודן שלא שילם -

חיילים נושאים את ארונו של סוהרטו, הרודן הרצחני ששלט באינדונזיה עשרות שנים. סוהרטו היה בן ברית של ארצות הברית וקיבל מיליארדי דולרים תמורת שיתוף הפעולה עימה, אותם שלשל לכיסו. בשנות השישים גרם הרודן למותם של כ-300 אלף איש, במלחמתו נגד הקומוניזם. למרות פשעיו, נותרו לו הרבה אוהדים באינדונזיה, בזכות המודרניזציה שהביא למדינה.

בעלבק בלבן -

באופן סמלי אולי, בשבוע בו הגישה ועדת וינוגרד את הדו"ח הסופי וירושלים התכסתה בלובן מושלג ונקי, כאילו אין בה עוון. גם לבנון כוסתה שלג. דו"ח וינוגרד לא אמר דבר על פצצות המצרר הקבורות מתחת לשלג הלבנוני. מה שבטוח, כאשר הוא יימס, יישאר שם בוץ עכור ונפיץ.

תושיית הפועל -

בעיצומו של יום עבודה מוצא פועל פיליפיני זמן לנוח על שתי מריצות. אולי בזכות הצמיחה המהירה מהצפוי בפיליפינים, ברבעון הרביעי של 2007. בשנה כולה הגיעה הצמיחה לשיא שלא היה כמותו ב-31 השנים האחרונות, 7.3. אולם מי שנהנים מהצמיחה, כרגיל, הן השכבות האמידות.

קצת קיטש -

ציפור עומדת על ענף בשקיעה, באגרטלה, בירת מדינת טריפורה שבהודו. למרות הפסטורליות שבמחזה, הוא מסתיר אמת עגומה. בצפון הודו צפויה התפרצות של שפעת העופות בקנה מידה גדול. לאחרונה היו גילויים של המגיפה בתאילנד, בסין ובאינדונזיה, המדינה בה גם נדבק המספר הגדול ביותר של בני אדם במחלה.

בגובה העיניים -

מרגרט היא ג'ירפה ממין "רוטשילד" שנולדה בגן החיות של צ'סטר בבריטניה. מרגרט הקדימה להיוולד בחמישה שבועות, ולדברי המטפל שלה, המאכיל אותה חלב מבקבוק, היא הג'ירפה הקטנה ביותר שראה. אמה, פיי, היא הג'ירפה הגבוהה ביותר בגן, כך שלקטנטונת יש עוד סיכוי לשים את כל אחיותיה בצל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully