וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתקן את הליקויים בעורף בתוך שנתיים"

פנחס וולף

31.1.2008 / 13:50

כך אמר לוואלה! חדשות יו"ר הוועדה לבדיקת מוכנות העורף של ועדת חוץ וביטחון ח"כ בן ישראל, בעקבות פרסום דו"ח וינוגרד

"הפקת לקחי הטיפול בעורף תסתיים בתוך שנה עד שנתיים". כך אמר לוואלה! חדשות יו"ר ועדת המשנה לבדיקת מוכנות העורף של ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יצחק בן ישראל (קדימה), בעקבות פרסום הדו"ח הסופי של ועדת וינוגרד.

במסגרת הדו"ח התייחסה הוועדה בקצרה לטיפול הלקוי בעורף. זאת בשל ההתייחסות הנרחבת של מבקר המדינה לסוגיה. בפרק ההמלצות כתבה הוועדה, כי ההתגייסות של החברה האזרחית למען העורף אינה מצדיקה חולשה בהיערכות רשויות המדינה לתמוך באזרחים באופן אפקטיבי.

לטענת בן ישראל, הממשלה כבר ביצעה שינויים מהותיים במערך הטיפול בעורף, בעקבות דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד. השינוי הגדול ביותר הוא הקמת רח"ל (רשות חירום לאומית), שפועלת תחת סגן שר הביטחון. תחתיה אמורים לפעול בזמן חירום פיקוד העורף, המשטרה, מכבי אש, מל"ח (משק לשעת חירום) ועוד. המטרה היא לייעל את עבודת הגופים ואת הממשק ביניהם, לאחר שבמהלך המלחמה התברר לא פעם כי יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל.

רח"ל אמורה גם לתת את המענה לבעיות המיגון, המקלטים העירוניים ומסיכות האב"כ לאזרחים. "המקלטים הציבוריים בגליל סומנו", סיפר בן ישראל. "נקבע סדר עדיפות ממזרח למערב. כבר יותר מ- 1,000 מקלטים מתוך כ- 2,000 טופלו, אבל העיריות צריכות לדאוג שישמרו עליהם שלא יהפכו למחסן".

עם זאת, ההשקעה במקלטים היא מינורית יחסית, שכן רוב התקציב שאושר להפקת לקחי המלחמה ההשקעה מיועד לאימון הצבא. לדברי בן-ישראל, המטרה היא שאת המלחמה הבאה יסיים צה"ל בתוך שבוע שבועיים, משום שאם מלחמת לבנון היתה קצרה יותר, חלק מהבעיות בעורף לא היו נוצרות.

בן-ישראל התייחס גם למסיכות האב"כ שנלקחו מהאזרחים. לדבריו, שליש מהתקציב לחידוש המסכות כבר הועבר, ובתוך חצי שנה הן יחודשו. במסגרת הפקת הלקחים הותקנו גם מערכות התראה ביישובים שבהם לא הייתה התראה במלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully