וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת הערבית: "ישראל מודה בתבוסה"

ניר יהב

31.1.2008 / 9:22

מאמר המערכת של "אל-קודס אל-ערבי" קובע, כי הדו"ח הסופי מהווה תשובה לאלו שניסו להמעיט בחשיבות ניצחונו של חיזבאללה

"הנקודה המרכזית בדו"ח וינוגרד היא ההודאה ללא התחמקויות והתפתלויות בכך שמלחמת לבנון השנייה הייתה כישלון גדול וחרוץ". כך פותח עורך העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון את מאמר המערכת שאותו כתב הבוקר (חמישי). העורך, עבד אל-בארי עטואן, הידוע בעמדותיו הקיצוניות והאנטי-ישראליות, טוען כי ישראל הובסה באופן רשמי. "הודאה מפורשת זו בתבוסה, על ידי ועדה שבראשה עמד שופט וחברים בה מומחי צבא וביטחון, היא תשובה לרבים שניסו להמעיט בחשיבות הניצחון האדיר של חיזבאללה. לוחמי הארגון החזיקו מעמד במשך 34 יום נגד הצבא החזק ביותר באיזור והסבו לו אבידות רבות".

"דו"ח וינוגרד עוסק בכישלונות הצבאים אך לא בהשפעות הנפשיות ההרסניות על החברה הישראלית", מאבחן עטואן. "זוהי הפעם הראשונה מזה שישים שנה שבה נורים טילים באלפים על צפון ישראל ומאלצים כמיליון ישראלים לברוח דרומה".

עורך העיתון טוען כי בשנתיים האחרונות ניצחו הערבים את ישראל בשתי זירות – בלבנון ובעזה. "ניצחון עזה הוכיח כי רצון העם חזק יותר מהמצור או מהשתיקה הערבית הרשמית. הוא הוכיח כי אי אפשר לדכא את כוח הרצון. מי שהצליח לנפץ את הגבול ברפיח, יצליח גם לשבור את מחסום ארז ואת ההתנחלויות, לשבור את גדר ההפרדה ואת כל סמלי הכיבוש בשטחים הפלסטינים".

"ממשלת אולמרט ניצלה אמנם מהתפטרות, אלא שהדי רעידת האדמה שנגרמה בחברה הישראלית כתוצאה מהתבוסה בלבנון ימשיכו להסעיר אותה עוד תקופה ארוכה".

לסיכום מביע כותב המאמר ספק לגבי המשך קיומה של ישראל. "ישראל שלאחר התבוסות בלבנון ובעזה אינה ישראל מלפני כן. בחודש מאי הקרוב היא צפויה לחגוג 60 שנות עצמאות, אם כי אנו בספק רב אם היא תזכה לחגוג 100 שנים לקיומה אם היא תמשיך בדרך השחצנות, ההתנשאות, הענישה הקולקטיבית והכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully