וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על נתניהו להתנצל בפני אולמרט"

ספי קרופסקי ופנחס וולף

30.1.2008 / 21:22

בקואליציה מרוצים מדו"ח וינוגרד. ח"כ אפללו תקף את האופוזיציה על "רצח האופי שבוצע לאולמרט". לשכת רה"מ: "נלמד את הדו"ח"

נטע גרנות

צילום: נטע גרנות, עריכה: רביד גולדשטיין

"ראש הממשלה החל כבר בקריאת הדו"ח ומתכוון במהלך הימים הקרובים ללמוד באופן יסודי את תוכנו". כך נמסר הערב בתגובה רשמית מלשכת ראש הממשלה לדו"ח ועדת וינוגרד, שפורסם הערב. "לראש הממשלה היה ויש אמון מלא בצה"ל, במפקדיו, בחייליו וביכולותיו. ראש הממשלה מתייחס לדו"ח וינוגרד הסופי כמו לזה שקדם לו במלוא כובד הראש". בלשכת ראש הממשלה הבטיחו, כי "כבר בימים הקרובים תחל סדרת דיונים במליאת הממשלה ובוועדת השרים למעקב אחר תהליך יישום המלצות הדו"ח".

מזכיר ראש הממשלה עובד יחזקאל מיהר להגיב לדו"ח, ואמר, כי "החלק החשוב ביותר בדו"ח הוא האמירה כי ההחלטה לצאת למבצע הקרקעי הייתה סבירה". בדומה להודעת לשכת ראש הממשלה, הוסיף יחזקאל, כי "הממשלה מצויה בעיצומו של הליך הפקת לקחים עוד של הדו"ח החלקי, וראש הממשלה לומד עתה ברצינות את הדו"ח הסופי".

סגן יו"ר הקואליציה ח"כ יואל חסון (קדימה) יצא להגנת ראש הממשלה ואמר, כי "מסקנות הדו"ח ברורות ונחרצות וקובעות שהמלחמה איננה כישלון והחלטות על המבצע האחרון סבירות ושקולות". לדבריו, "ברק חייב לגלות אחריות ולהישאר בתפקידו".

יו"ר הקואליציה ח"כ אלי אפללו הביע גם הוא תמיכה בראש הממשלה, ותקף את האופוזיציה. לדבריו, "הניסיון לרצח אופי שבוצע לראש הממשלה על ידי חברי האופוזיציה חסרי האחריות בראשות נתניהו, הגיע הערב לסופו המוחץ. הטענה כי ראש הממשלה שלח חיילים למותם במהלך קרקעי מיותר למען תמונת ניצחון פוליטי - התנפצה הערב בקול גדול. על נתניהו ומקהלת האופוזיציה הסהרורית שבראשותו לבקש הערב סליחה".

"הדו"ח קובע כי תהליכי קרלת ההחלטות היו סבירים", אמר ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה). לדבריו, "הדו"ח רציני וחשוב ומנתח את הליכי קבלות העיקרים. נקודת המבחן העיקרית היתה בחינת ההערכה שהתקבלה לגבי המבע הקרקעי".

מנחם בן ששון (קדימה) הוסיף כי "השיקולים הציניים שיוחסו לראש הממשלה בנוגע למהלך הקרקעי התבררו כלא כלום. רצח האופי שנעשה לראש הממשלה העצים עצמו ככדור שלג ההולך וגדל מרגע לרגע. ההחלטה לצאת למהלך לא התקבלה תחת שיקולים ציניים ואחרים. זאת, למרות הלך הרוח שניסו אחדים להעביר לציבור בשבועות האחרונים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully