וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל מודע לכשלים ולא המתין לווינוגרד"

יהושע בריינר

30.1.2008 / 20:06

בתגובה לדו"ח, שהפנה ביקורת חריפה כלפיו, נמסר מצה"ל שהוא "מצוי בתהליך תיקון מעמיק". אלוף במיל'': "ההחלטות היו רשלניות"

"צה"ל מודע היטב לכשלים וללקחים שהתגלו בתחומים שונים במהלך מלחמת לבנון השניה ולתחושה שנוצרה בציבור ובצה"ל כתוצאה מכך והוא מצוי בתהליך מעמיק ומתמשך של תיקון", כך הודיע הערב דובר צה"ל בתגובה רשמית לדו"ח ועדת וינוגרד. "צה"ל כידוע לא המתין לדו"ח ומייד לאחר המלחמה ביצע תהליך מעמיק של תחקירים, שהניבו שורה ארוכה של מסקנות ולקחים".

"לצד הביקורת ותחושת ההחמצה שלאחר המלחמה יש לזכור כי לוחמי צה"ל גילו גבורה עילאית בקרב, וכי בכל מגע בינם לבין המחבלים ידם הייתה על העליונה", נמסר בהודעה. "לאורך כל תחקירי המלחמה צצו ועלו גם סיפורי גבורה שחלקם הניבו ציונים לשבח ברמות השונות". בצה"ל ביקשו להדגיש את הצורך באמון הציבור הרחב. "צה"ל פועל וימשיך לפעול על מנת להיות ראוי לאמון הציבור, לשמר את המפקדים האיכותיים בשירות הקבע ולחזק את ערך השירות בחובה, בקבע ובמילואים".

הודעת צה"ל פירטה את תכניתו הרב-שנתית לטיפול הליקויים שעלו כלקח מהמלחמה. "במהלך השנה החולפת יישם צה"ל תכנית אימונים כפי שלא הייתה במשך שנים רבות. במהלך שנת 2007 התאמנו אגפי המטה הכללי, זרועות האוויר והים וכל אחד מארבעת הפיקודים", נכתב. "בעקבות המלחמה עודכנה תפיסת ההפעלה הצה"לית ומושם דגש על שילוב בין הזרועות בהכשרות ובלחימה וחיזוק יכולת התמרון היבשתית, זאת לצד חידוד נורמות, ערכי לחימה ויסודות רוח צה"ל".

"הוועדה היתה מסורסת ומוגבלת"

"מהתרשמות מדברי השופט וינוגרד, מדובר בדו"ח קשה מאוד משום שמדובר ברצף ארוך של טעויות מהיום הראשון ועד היום האחרון", אמר בתגובה האלוף במיל' יעקב עמידרור. "הדו"ח חמור ביותר. כמו ועדת אגרנט, גם ועדת וינוגרד מעמידה את ההחלטה כי האופן בו ראוי לדון בעתידם של ראשי המערכת הוא בדיון הציבורי", אמר. "הדבר נוגע בעיקר לדרג המדיני, מכיוון שהדרג הצבאי כבר לקח אחריות. היחיד שנותר הוא ראש הממשלה, הוא האחרון שלא לקח על עצמו אחריות שכזו".

האלוף במיל' יפתח רון טל, מפקד זרוע היבשה לשעבר, אמר הערב כי "הוועדה, החל מיון הקמתה, היתה מסורסת ומוגבלת לפעול כוועדת בדיקה ממלכתית. מדובר בדו"ח חמור מאוד, אך יחד עם זאת הוא דו"ח מוזר. הרבה אי אפשר לעשות איתו, שכן הוא אינו מכוון מספיק לתחומי האחריות הישירה ועל כן קשה לפעול על פיו כנגד אישים כאלה ואחרים". לדברי רון טל, הדו"ח מקל מאוד בכל הנוגע ליציאה לפעולה הקרקעית ב-60 השעות האחרונות". להערכתו, "יציאה למהלך בן שלוש אוגדות, כשמהטרה היא להגיע לליטני מתוך ידיעה שהפעולה תיעצר תוך יומיים - היא החלטה רשלנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully