וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים: "נעתור לבג"ץ כדי שאולמרט יתפטר"

פנחס וולף וספי קרופסקי

30.1.2008 / 19:15

לדברי ח"כ כהן, "על אולמרט ללכת בדרכי פרץ וחלוץ". הליכוד הצטרף לקריאה לאולמרט וברק להתפטר. מזכיר הממשלה: נלמד את הדו"ח

מערכת וואלה!

צילום: דניאל יעקובוביץ'. עריכת וידאו: רביד גולדשטיין

המערכת הפוליטית מיהרה להגיב הערב (רביעי) לממצאי דו"ח וינוגרד הסופי. ראשון המגיבים היה מזכיר הממשלה עובד יחזקאל, שאמר כי "החלק החשוב ביותר בדו"ח הוא האמירה כי ההחלטה לצאת למבצע הקרקעי הייתה סבירה". לדבריו, "הממשלה מצויה בעיצומו של הליך הפקת לקחים עוד של הדו"ח החלקי, וראש הממשלה לומד עתה ברצינות את הדו"ח הסופי". שר הביטחון אהוד ברק הסתפק בהודעה לקונית ואמר הוא "לומד את הדו"ח".

יו"ר מרצ יוסי בילין אמר כי סיעתו תמשיך לדרוש את התפטרות ראש הממשלה. "אם ראש הממשלה מבין שהאחריות האישית מוטלת עליו, המסקנה היחידה היא שרק הוא מסוגל לתקן את טעויותיו - אלא שעליו להתפטר".

חבר סיעתו של בילין ח"כ רן כהן אמר, כי בכוונתו לעתור לבג"ץ כדי לחייב את ראש הממשלה אהוד אולמרט להתפטר מתפקידו. בהתייחסו לדו"ח אמר כהן, כי " אולמרט צריך ללכת בדרכם של עמיר פרץ ודן חלוץ ולהתפטר. עוד הוסיף כהן, כי "סיעת קדימה צריכה לעשות מעשה, להדיח את אולמרט ולבחור במקומו את ציפי לבני לראשות הממשלה". בהתייחסו למפלגת העבודה אמר כהן, כי "המפלגה מצויה במצב סכיזופרני, מצד אחד ברק התחייב לעזוב את הממשלה, ומצד שני אין ספק כי זה יסלול את הדרך לגאידמק, ליברמן ונתניהו להשתלט על המדינה".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה כי "אסור לתת לטון המאופק של וינוגרד לבלבל אותו מהמסקנה המתבקשת- אולמרט חייב להתפטר". לדבריה, "הוועדה חשפה את תרבות השקר הגדולה של הדרג המדיני והצבאי על ההפקרות שביציאה למלחמה". גם חברה לסיעה, ח"כ חים אורון קרא לאולמרט להתפטר. לדבריו, "אין סיבות לאנחת הרווחה שעולה ממשרד רה"מ ואין סיבה לחגיגות הימין, שברובו היה שותף בכיר לכשלים אלה".

"על ברק לפרק הממשלה"

סיעת הליכוד קראה הערב (רביעי) לראש הממשלה אהוד אולמרט להתפטר בעקבות פרסום דו"ח וינוגרד הסופי. בהודעה שהוציאה הסיעה נכתב, כי "מדובר בדו"ח חמור ביותר, שמטיל אחריות על הדרג המדיני ובראשו על אולמרט". בסיעה גם קראו לשר הביטחון אהוד ברק להתפטר מהממשלה. "על ברק לממש את הבטחתו ולהתפטר, אם הוא חיפש תירוץ בדו"ח, הוא לא מצא כזה".

ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי-מפד"ל), שעומד בראש השדולה ליישום מסקנות וינוגרד, אמר בתגובה כי "פסיקת וינוגרד בדבר כשלים וליקויים חמורים של הדרג המדיני והצבאי בניהול המלחמה מחייבת את אולמרט להתפטר". לדבריו, "אם אולמרט יתחמק מאחריות אישית, מוטלת על ברק חובה לעמוד בדיבורו ולפרק את הממשלה". גם חברו לסיעה, ח"כ אליהו גבאי, מתח ביקורת על אולמרט "כבר בדו"ח הראשון נאמר שהוא כשל בניהול המערכה, לא הייתי צריך לחכות לדו"ח כדי להבין שהוא צריך להתפטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully