וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב בדרך למיתון?

30.1.2008 / 18:23

הצמיחה ברבעון האחרון של שנת 2007 בארה"ב היא הנמוכה ביותר בחמש השנים האחרונות, ככל הנראה כתוצאה של המשבר בנדל"ן

אחוז הצמיחה ברבעון הרביעי של 2007 בארצות הברית היה הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות, לפי דו"ח שפרסמה הממשלה. על פי הדו"ח הסיבה להאטה היא המשבר בענף הדיור. התל"ג גדל ב-0.6 אחוז ברבעון, והעמיד את הצמיחה השנתית בתל"ג על 2.2 אחוז. זהו הקצב האיטי ביותר מאז שנת 2002, אז נרשמה צמיחה של 1.6 אחוז.

אנליסטים צפו לפני הרבעון שהצמיחה תעמוד על 1.2 אחוז, זאת בעקבות תנופה ברבעון שקדם לו. העובדה שחלה האטה כזו בצמיחה מעוררת חשש שהכלכלה תצנח למיתון ב-2008. ההוצאה על בניית בתים חדשים ירדה ב-23.9 אחוז, הירידה הגדולה ביותר ב-26 השנים האחרונות. בשנה כולה ירדה ההוצאה על דיור ב-16 אחוז, השיעור הגדול ביותר מאז שנת 1982. ברבעון הרביעי נרשמה גם עליית מחירים חריגה, 2.7%, וזאת בלי להביא בחשבון את העלייה במחירי המזון ובמחירי הדלק.

כדי להתמודד עם ההאטה, נגיד הבנק האמריקאי בן ברננקי עתיד להודיע היום על הורדת הריבית בחצי אחוז לערך. במקביל דנים הקונגרס והבית הלבן על גיבוש חבילת תמריצים שתאיץ את הצמיחה. אולם פרשנים אינם אופטימיים לגבי יכולת הכלכלה להתאושש בחודשים הקרובים. "לא נראה שיש בסיס טוב להגדלת התל"ג ברבעון הראשון של 2008", אמר קווין פלנגן, אסטרטג בחברת "סטנלי מורגן" והוסיף: "אנחנו צופים אחוז שלילי של צמיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully