וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפגין מול הכנסת עד שברק יתפטר"

יהושע בריינר ונתיב נחמני

30.1.2008 / 20:11

השפה המתונה שנקטה הוועדה כלפי אולמרט גרמה לתחושה קשה באוהל המחאה המילואימניקים. עם זאת, הם מבטיחים להמשיך במאבק

מערכת וואלה!

צילום וידאו: משה עוזרי עריכת וידאו: רביד גולדשטיין

מטה המילואימניקים יקיים עצרת ענק מול הכנסת בתחילת השבוע הבא, בזמן הדיון המיוחד בכנסת על הדו"ח הסופי של ועדת וינוגרד. "נעלה לירושלים להפגין סביב הכנסת, עד שכנסת ישראל תחליט שעל אהוד ברק להתפטר מתפקידו", כך אמר הערב (רביעי) יו"ר תנועת תפנית עוזי דיין בהפגנת מחאה מול ביתו של שר הביטחון אהוד ברק. "כל הישראלים היום מבינים שלראש הממשלה הזה אסור לתת חיילים". דיין קרא לכל תושבי ישראל ולכל התנועות לעלות לירושלים ולהפגין.

ברק שב הערב לביתו לאחר שקיבל את דו"ח וינוגרד בלשכת ראש הממשלה. "זה ערב כואב, וינוגרד אמר בעצמו שהעובדה שאין מסקנות אישיות, לא אומרת שאין אחריות אישית", אמר תומר בוהדנה, ממנהיגי מאבק אנשי המילואים, המפגין מול בית ברק. "הדרג הצבאי שילם, אך לצערנו הדרג המדיני מתחמק מאחריות אישית. אחרי דו"ח כל כך קשה ועצוב על ראש הממשלה להתפטר מתפקידו".

דיין, בוהדנה ועוד עשרות חיילי מילואים הגיעו היום לאוהל המחאה שהוקם מתחת לביתו של ברק בתל אביב. בכוונתם להקריא ברמקול את דו"ח וינוגרד. לצד המילואימניקים מוחים גם בני משפחות שכולות, שאיבדו את בניהם במלחמה.

"קשרו לוועדה את הידיים"

דוד איינהורן, אביו של יונתן, שנהרג במלחמת לבנון, הגיע לאוהל המחאה, ואמר כי "יש לנו רק צבא אחד ואותו אי אפשר להחליף. אבל את המדינאים שלנו אפשר להחליף. לוועדה הזו קשרו את הידיים. אם היו נותנים להם הם היו מצביעים על רה"מ כאשם ועל אהוד ברק להתפטר ולדאוג לעם למנהיגות אחרת.

סמ"ר רונן שובל, איש מילואים המשתתף במאבק, אמר כי "אהוד ברק צריך לשאול את עצמו הערב האם הוא בצד של הטובים או בצד של הרעים. זה הזמן להגיד לראש הממשלה: עד כאן עם הספינים, וינוגרד אמר את דברו. הדו"ח הזה הוא רעידת אדמה. הצבא תיקן את דרכיו, והמפקדים לקחו אחריות והתפטרו. אם ראש הממשלה לא מתכוון להקשיב למסקנות של הוועדה שהוא בעצמו הקים, העם יגרום לו להתפטר".

חיים צמח, אביו של עוז צמח, שנהרג בלבנון, דיבר על המערכה האחרונה שהוזכרה בדברי וינוגרד. "60 השעות האחרונות היו למעשה קרב שמלכתחילה היה מיותר. אם ראש הממשלה היה מנהל את המלחמה כפי שניהל את קרב ההשרדות שלו, המצב היה הרבה יותר טוב. הדו"ח שהוצג קשה. מדינת ישראל יצאה למלחמה הזאת ללא הגדרת מטרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully