וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: "הגבלת אספקת הדלק לרצועה - חוקית"

שולמית אביצור

30.1.2008 / 15:09

בג"ץ דחה עתירה נגד ההגבלה בטענה שישראל לא שולטת ברצועה, ולא חייבת לדאוג לרווחת התושבים או לאפשר הכנסת סחורות

בג"ץ דחה היום (רביעי) את עתירתם של ארגוני זכויות אדם נגד החלטת הממשלה להגביל את אספקת הדלק והחשמל לרצועת עזה. בפסק הדין ציין בית המשפט, כי מאז חודש ספטמבר 2005, אין עוד לישראל שליטה אפקטיבית בנעשה בשטח רצועת עזה, ובנסיבות אלה, לא חלה על מדינת ישראל חובה לדאוג לרווחת תושבי הרצועה ולשמור על הסדר הציבורי בתחומי רצועת עזה. כמו כן, אין ישראל חייבת לאפשר הכנסת סחורות בלתי מוגבלות אל שטח הרצועה.

על פי פסק הדין, החובות העיקריות המוטלות על מדינת ישראל ביחס לתושבי רצועת עזה הן רק החובות הנובעות ממצב הלחימה השורר בינה לבין חמאס, ממידת שליטתה של מדינת ישראל במעברי הגבול, ומהמצב שנוצר בין מדינת ישראל לבין שטח רצועת עזה לאחר שנות השלטון הצבאי הישראלי באזור, שבעקבותיו נוצרה תלות כמעט מוחלטת של רצועת עזה באספקת החשמל מישראל.

"תקדים מסוכן"

בהחלטה צוין כי רצועת עזה נשלטת בידי ארגון טרור רצחני, הפועל ללא לאות לפגיעה במדינת ישראל ובתושביה, ומפר כל כלל אפשרי של המשפט הבינלאומי בפעולותיו האלימות, המופנות ללא אבחנה כלפי אזרחים - גברים, נשים וילדים. אף על פי כן, נקבע בפסק הדין כי מדינת ישראל מחויבת לפעול נגד ארגוני הטרור במסגרת החוק, ובהתאם להוראות המשפט הבינלאומי, ולהימנע מפגיעה מכוונת באוכלוסייה האזרחית המצויה ברצועת עזה.

בג"ץ קבע כי כמויות הדלק והחשמל שהצהירה המדינה כי תספק לרצועת עזה, יש בהן כדי לענות על הצרכים ההומניטריים החיוניים של הרצועה לעת הזו.

עמותת גישה וארגון עדאלה שייצגו את העותרים, אמרו כי "מדובר בתקדים משפטי מסוכן שמאשר לממשלת ישראל להמשיך ולפגוע במכוון בזכויותיהם ובצורכיהם ההומניטריים של האזרחים בעזה, למען קידום אינטרסים פוליטיים, ללא ביקורת שיפוטית ראויה ובניגוד למשפט הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully