וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: גונבים כליות באיומי אקדח

שי אילן

30.1.2008 / 12:37

גילוי רשת של סחר באברים שגנבה כליות מהודים מזעזע את המדינה. "ציידי הכליות" פעלו באין מפריע, בלי התערבות המשטרה

בהודו נערך בימים אלה מצוד אחרי מנהל רשת גניבת אברים. הפרשה המזעזעת את הודו היא חסרת תקדים בהיקפה – בשנים האחרונות נגנבו כליות מכ-500 בני אדם על ידי הרשת. חלק מהקורבנות הם עובדים קשי יום שהובטחה להם עבודה, הם הובאו למרפאות הרשת ואז הורדמו באיומי אקדח והתעוררו ללא כליותיהם. אחרים מכרו את כליותיהם ביודעין, למרות שמכירת אברים אינה חוקית בהודו.

הרשת שירתה את עשירי הודו, אזרחים הודים העובדים בארצות הברית ורבים אחרים ברחבי העולם. הפרשה נחשפה בשבוע שעבר, אחרי תלונה של אחד התורמים שהניתוח פגע בבריאותו.

קבוצה של פושעים הנקראים "ציידי כליות" נהגה להסתובב בדלהי ובערי אוטר פראדש, אחת מהמדינות העניות בהודו. אחד מהקורבנות שכלייתו הוצאה במרמה סיפר שאדם הציע לו הצעה נדיבה במיוחד: עבודה של חודש וחצי בשכר של 4 דולר ביום, כולל מגורים ומזון. הוא עלה על רכב שהסיע אותו כארבע שעות למקום מבודד, שם הוצב שומר חמוש למנוע את בריחתו. אחת לכמה זמן אחיות הגיעו לערוך לו ולמוחזקים אחרים בדיקות דם. לבסוף הוא נלקח לחדר הניתוח.

חשד לקשר בין המשטרה לפושעים

במעשים השתתפו ארבעה רופאים, חמש אחיות, 20 עובדים פרא-רפואיים, שלושה בתי חולים פרטיים, עשר מעבדות רפואיות וחמישה מרכזי אבחון. מנהל הרשת הוא פושע חמקמק, רופא ששינה את שמו כמה פעמים והצליח לחמוק מהרשויות. כיום הוא ידוע בשם אמית קומאר. בשנת 1994 הוא נאסר אבל ברח אחרי ששוחרר בערבות.

המשטרה בהודו סופגת ביקורת קשה על כך שלא הצליחה לשים עליו את ידה עד כה. בשנת 2000 פשטה המשטרה בפעם השנייה על המרפאה שלו, אולם מסיבות לא ברורות הוא לא נעצר. גם אחרי שתוכנית תחקירים טלוויזיונית חשפה את מעשיו, המשטרה לא המשיכה בחקירתה. ה"טיימס" ההודי קרא לבדוק אם יש קשר בין המשטרה לבין סוחרי האברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully