וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע באונ' חיפה סוגרים מגמה למגזר הערבי?

ניר יהב

30.1.2008 / 12:37

סטודנטים ערבים שביקשו להירשם למגמה הקלינית-חינוכית, נדהמו לגלות שהיא כבר לא קיימת. "נגרם לנו נזק בלתי הפיך"

סטודנטים ערבים מאוניברסיטת חיפה, שביקשו להירשם ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה במגמה הקלינית-חינוכית למגזר הערבי, הופתעו לגלות כי המגמה נסגרה. לא רק שהסטודנטים כועסים על כך שהאוניברסיטה סגרה את המגמה, יותר מכך הם זועמים על כך שהאוניברסיטה לא הודיעה להם מראש על ההחלטה.

"אנו חשים כי העיתוי לפרסום ההודעה על קבלת ההחלטה ביום פתיחת ההרשמה לתואר שני, נועדה למנוע מאיתנו מלהתקבל לתואר שני גם למגמות אחרות", כתבו הסטודנטים במכתבם לבכירי האוניברסיטה. "החלטתכם השרירותית והבלתי מוסברת על סגירת המגמה הקלינית חינוכית למגזר הערבי, תמנע ממרבית הסטודנטים הערבים, אם לא כולם, מללמוד לתואר שני ובכך ייגרם נזק בלתי הפיך הן לנו כסטודנטים ערבים והן לשירות הפסיכולוגי שהמדינה מעניקה למגזר הערבי".

ח"כ חנא סוויד (חד"ש) הרים את הכפפה ויזם דיון דחוף בוועדת החינוך של הכנסת, שייערך ביום שלישי. "ההחלטה הזו מוזרה מאד", אמר לוואלה! חדשות ח"כ סוויד. "הרי קיים מחסור מוכח ביועצים פסיכולוגים במערכת החינוך הערבית בארץ ויש ביקוש אדיר לתוכנית, לכן איני מבין את המניעים לסגור את התוכנית. התירוצים הכלכליים אינם מתקבלים על הדעת".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "אנו יזמנו את התכנית ואנו גם גאים בה, ומעוניינים מאוד בהמשך קיומה. אך מאחר וות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה הגבוהה - נ.י) לא העבירה את הכספים הנדרשים לקיומה של התכנית בשנת לימודים זו ולא ניתנה התחייבות להעברתם, האוניברסיטה תעשה הכל כדי לאפשר את המשך קיומה של התכנית, ובמסגרת זו נערכו לאחרונה מגעים עם ות"ת ונראה שהעניין יוסדר. אנו מקווים שההחלטה הפורמלית על כך תתקבל בימים הקרובים ואז נוכל להודיע על המשך קיומה של התכנית בשנת הלימודים תשס"ט".

עד כה לא התקבלה תגובה מהמועצה להשכלה גבוהה.

לפניות, דיווחים וסיפורים הקשורים למגזר הערבי: nir_yah@hotmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully