וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדיניג'ד: תוכנית הגרעין קרובה לשיא

30.1.2008 / 10:32

נשיא אירן לא נרתע מההחלטה להטיל על מדינתו סנקציות נוספות: "אם אתם חושבים כי האומה האירנית תיסוג, טעות גדולה בידיכם"

"תוכנית הגרעין האירנית מתקרבת לשיא ואירן לא תיכנע אל מול דרישות המערב להפסיק את פעילותה בתחום". כך אמר היום (רביעי) נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד בנאום טלוויזיוני, שנשא בעיר בושר שבדרום מערב אירן. לדבריו, "אם אתם (כוחות המערב) משערים בנפשכם כי האומה האירנית תיסוג, טעות גדולה בידיכם".

במהלך נאומו האחרון על מצב האומה, אותו נשא ביום שלישי, אמר נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש כי טהרן ממשיכה בהעשרת האורניום וכי היא מפתחת טילים ארוכי טווח, אך לא פסל אפשרות לניהול מו"מ עם המדינה העוינת אם תושעה תוכנית הגרעין האירנית באופן שניתן יהיה לוודא זאת. בוש שלח איום לאירן ואמר כי ארצות הברית תגן בכל מחיר על האינטרסים החיוניים שלה במפרץ הפרסי ומוכנה אף לעימות עם מי שמאיים על החיילים האמריקאים באזור.

מעצמות המערב חוששות מפיתוח נשק גרעיני בעוד אירן טוענת שהתוכנית הגרעינית שלה איננה למטרות מלחמה. בשבוע שעבר החליטו החברות הקבועות במועצת הבטחון וגרמניה על טיוטה להחלטה על הטלת סנקציות.

ביום שישי הופץ הנוסח לחברות הבלתי קבועות. בין הסנקציות הצפויות: הגבלות על חופש התנועה והקפאת נכסים של עובדי ציבור אירנים מסוימים ופיקוח על בנקים באירן. זאת, לצד תביעה להפסקה מיידית של העשרת האורניום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully