וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורידה: מקיין ניצח, ג'וליאני הפסיד בגדול

30.1.2008 / 3:59

הסנטור הוותיק גבר על מיט רומני בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. ג'וליאני, שקיווה לקאמבק, הגיע רק למקום השלישי ועשוי לפרוש מהמירוץ

הסנטור ג'ון מקיין ניצח הלילה (רביעי) בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית בפלורידה. מספירת רוב מהקולות, עולה כי מקיין זכה לתמיכה של 36%. במקום השני ניצב מושל מסצ'וסטס לשעבר מיט רומני עם 31% מהקולות. ניצחון זה מעניק זריקת עידוד למקיין, שבתחילת המירוץ נתפס כמועמד חסר סיכוי. לאחר שניצח גם בניו-המפשייר, יגיע הסנטור הוותיק בעמדה משופרת ל"יום שלישי הגדול" בעוד כשבוע, במסגרתו ייערכו בחירות ב-21 מדינות ויתברר מיהו בעל הסיכויים הטובים ביותר לזכות במועמדות הרפובליקנית לנשיאות.

עם זאת, נראה כי הזרקורים מופנים דווקא לראש עיריית ניו-יורק לשעבר רודי ג'וליאני שהשתרך הרחק מאחור במקום השלישי עם תמיכה של 15% . ג'וליאני, שלא השתתף בפריימריז הקודמים, הצהיר עוד אתמול בביטחון כי הוא בטוח בניצחונו בפלורידה. במטה של ג'וליאני ניסו לשדר אופטימיות גם עם היוודע התוצאות המאכזבות, ואמרו כי הם ממשיכים ל"יום שלישי הגדול" . עם זאת, פרשנים מערכים כי כבר מחר הוא עשוי להודיע על פרישתו מהמירוץ ולהודיע ועל תמיכתו בג'ון מקיין.

פרשנים מסמנים את ג'וליאני כלוזר הגדול ביותר עד כה - ממועמד מוביל שנתפס בעיני רבים כמנצח הבטוח בצד הרפובליקני בתחילת המירוץ עד ל"סוס מת" עם קהל תומכים הולך ומצטמצם וכספי תרומות שהולכים ומתפוגגים. רבים ניסו להסביר את ההתרסקות של ג'וליאני: יש שייחסו זאת לעמדותיו הליברליות יחס בנוגע לזכויות להומואים ולהפלות ואורח חייו היותר מדי ססגוני בעיניהם של קהל הבוחרים השמרני של המפלגה הרפובליקנית.

אולם, נראה כי מה שהיה בעוכריו של ראש עיריית ניו יורק הוא אסטרטגיית הבחירות בה נקט, בניגוד לעצת יועציו, שהובילה אותו להתעלמות מוחלטת בפריימריז בחמש המדינות. פרשנים רבים מעריכים כי התעלמות זו נתפסה בידי רבים כהתנשאות. מצביעים רבים לא אהבה את מה שהם פירשו כיוהרה מצידו של ג'וליאני ורצו להוכיח שהם לא נמצאים אצלו בכיס.

בצד הדמוקרטי, הסנטורית הילרי קלינטון ניצחה בפער ניכר בבחירות המקדימות במדינה. לניצחון זה אין משמעות ממשית, שכן המפלגה הדמוקרטית הארצית הענישה את סניף המפלגה בפלורידה בשל הקדמת הבחירות במדינה, ומנעה ממנו לשלוח צירים לוועידה הארצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully