וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי: "הפליטים על סף משבר הומניטרי"

29.1.2008 / 20:40

במכתב ששלח לרה"מ ביקש ראש עיריית תל אביב סיוע דחוף לטיפול בפליטים החיים בעיר. "בקרוב לא נוכל לשאת בנטל"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי פנה היום (שלישי) במכתב לראש הממשלה אהוד אולמרט ובו ביקש סיוע לפליטים המתגורים בעיר. "אני פונה אליך על רקע מצוקה קשה של אוכלוסיית הפליטים מאפריקה המגיעה לתל אביב, בעיה אשר הולכת ומתעצמת לכדי משבר הומניטרי של ממש", כתב חולדאי.

חולדאי הוסיף, כי במשך יותר משנה הגיעו לתל אביב כ-2,000 פליטים מאפריקה בעיקר מאריתריאה, סודן, חבל דרפור וחוף השנהב. לטענתו, חלקם נטמע בדירות בעיר וחלקם שוהים בבתי מחסה זמניים ומתקיימים בתנאים קשים.

במכתב ציין ראש עיריית תל אביב, כי "בימים האחרונים אנו עדים להתגברות משמעותית ודרמטית של מספר הפליטים שהופנו על ידי רשויות המדינה מכלא קציעות לעיר. בכל יום מגיעים עשרות פליטים נוספים ולעירייה אין את המשאבים הנדרשים להמשיך ולספק להם מקומות לינה ושירותים בסיסיים באופן ראוי. למרבה הצער", טען חולדאי, "פניותינו לגורמים נוספים, ממשלתיים ואחרים, לסיוע לא העלו עד עתה דבר".

חולדאי ביקש מראש הממשלה לקיים דיון דחוף בנושא לפני שיתרחש משבר הומניטרי. "בטוחני כי בעיית הפליטים, שהינה בעייה לאומית, מצויה על סדר יומה של הממשלה. עיריית תל אביב מגיעה לנקודה שבה לא תוכל להמשיך לשאת לבדה בנטל ובעומס הנובעים מתופעה זו", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully