וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וליאני: "הסקרים טועים, אנצח בפלורידה"

29.1.2008 / 20:02

בפריימריז למועמד הרפובליקנים לנשיאות שנערכים במדינת פלורידה צפוי ניצחון למק'קיין ומפלה לראש עיריית ניו יורק לשעבר

בפלורידה נערכות היום (שלישי) הבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית. לפי הסקרים, ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני שהצטרף רק כעת למרוץ מפגר מאחורי המועמדים הסנטור ג'ון מק'קיין ומושל מסצ'וסט לשעבר מיט רומני.

ג'וליאני לא השתתף בפריימריז הקודמים, דבר שפגע במומנטום שרצה לייצר לקראת פלורידה. אולם למרות הסקרים אמר ג'וליאני: "הסקרים טועים, אנו הולכים לנצח היום".

יותר מחצי מיליון בני אדם כבר הצביעו והקלפיות צפויות להיסגר בשעה 19:00 בערב (שעון ארה"ב). לפי הסקרים האחרונים צפוי ניצחון למק'קיין עם 35% מהקולות, ומקום שני לרומני עם 31%. ג'וליאני שלישי עם 13% בלבד. פרשנים בארצות הברית מעריכים, כי הזוכה בבחירות בפלורידה יקבל מומנטום משמעותי לקראת "יום שלישי הגדול" כשעשרים ואחת מדינות יצביעו למועמדים.

המפלגה הדמוקרטית לא תערוך בחירות מקדימות בפלורידה בשל בעיות חוקתיות הקשורות לזמנים בהם היו אמורות להתקיים הפריימריז של המפלגה. אולם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הסנטורית הילרי קלינטון מתכוונת להגיע לפלורידה כדי להציג ניצחון סמלי במדינה.

בתוך כך, הקמפיין של קלינטון קיבל אתמול מכה קשה כשטד קנדי אמר כי הוא תומך במועמד לנשיאות הסנטור ברק אובמה. תמיכתה של משפחת קנדי שנחשבת למעיין אצולה אמריקאית, חשובה מאוד למועמדים הדמוקרטים ויכולה בהחלט לייצר יתרון לאובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully