וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראאד סלאח מואשם בהסתה לאלימות ובגזענות

נתיב נחמני

29.1.2008 / 16:29

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית עומד לדין בעקבות נאום שנשא בהר הבית, בתגובה על ביצוע העבודות במעלה המוגרבים

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית בישראל השייח' ראאד סלאח, הובא היום לבית משפט השלום בירושלים, שם עמד בפני אישומים של הסתה לאלימות והסתה לגזענות, בעקבות נאום שנשא בהר הבית על ביצוע העבודות במעלה המוגרבים.

מכתב האישום נגדו, שהוגש על ידי עו"ד זהר גיאת מפרקליטות מחוז ירושלים, עולה כי בחודש פברואר אשתקד נעצר סלאח לאחר שהתפרע ותקף שוטר במחאה על ביצוע העבודות במעלה המוגרבים. בגין זאת, אסר עליו בית המשפט להתקרב לאזור העיר העתיקה. למחרת, הוא הגיע לשכונת ואדי ג'וז כדי לשאת דברים נגד הכיבוש הישראלי. באזני אלף בני אדם ולעיני מצלמות התקשורת, אמד סלאח: "חובתנו להוציא לדרך אינתיפאדה איסלמית ערבית מהאוקיינוס לאוקיינוס, הרגעים הכי יפים בגורל שלנו זה כשנפגוש את אלוהים כשהידים...אנו אף פעם לא הרשנו לעצמנו ללוש את הלחם של ארוחת שבירת הצום בחודש רמדאן המבורך בדמם של הילדים. ואם מי שרוצה הסבר יותר מורחב אז שישאל מה היה קורה לחלק מהילדים של אירופה, אשר דמם היה מתערבב בבצק של הלחם הקדוש".

עם סיום הנאום החל הקהל, שמנה כאלף איש, להתפרע וליידות אבנים לעבר כוחות המשטרה שהיו בקרבת מקום. במהלך ההתפרעויות נפצעו שלושה שוטרי מג"ב. אתמול החליט היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז להורות על הגשת כתב האישום נגד סלאח, שכבר הספיק לצבור זמן בכלא. ב-2003 הוא הואשם במגע עם סוכן זר לאחר שיחד עם אחרים העביר ידיעות וכספים לתנועת החמאס. לאחר אירועי אוקטובר 2000, הוא הואשם על חלקו בליבו האש והיצרים בקרב המגזר הערבי.

  • עוד באותו נושא:
  • ראאד סלאח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully