וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בכנסת: דו"ח וינוגרד מדוכן הנואמים

פנחס וולף

29.1.2008 / 16:04

ח”כ סער יזם דיון ”פירטי” בדו”ח וינוגרד כשגייס ח”כים להקריא ממסקנות הביניים במליאה. זאת, לאחר שהוחלט כי לא יערך דיון בדו”ח המלא

ח"כ גדעון סער (הליכוד) יזם מהלך לדיון "פירטי" בדו"ח וינוגרד בכנסת: סער ועוד כעשרה חברי כנסת מרחבי הקשת הפוליטית עלו האחד לאחר השני לבימת הכנסת, והקריאו כל אחד חלק מתוך דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד, שפורסם ב-30 לאפריל 2007.

המהלך מתבסס על כך שבכל יום שלישי כל ח"כ המבקש לשאת דברים במליאה מוזמן לעשות כן - במשך דקה אחת. הח"כים ביקשו לשאת דברים, וניצלו את הדקה להקראה. בין הח"כים שהשתתפו במחאה גם יוסי ביילין וזהבה גלאון (מרצ), אריה אלדד וצבי הנדל (האיחוד הלאומי-מפד"ל), לימור לבנת ורובי ריבלין (ליכוד) ומוחמד ברכה (חד"ש).

סער כלל בדבריו את הציטוט לפיו, חברי ועדת וינוגרד לבדיקת מלחמת לבנון השני מוצאים כי "ראש הממשלה אחראי לכך שהוחלט לצאת לפעולה ללא תוכנית מעובדת היטב וללא מתווה אסטרטגי ברור". ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי-מפד"ל) הקריא מדו"ח הביניים כי "ראש הממשלה חייב היה לקחת בחשבון את ניסיונו ובקיאותו המוגבלים בסוגיה הלבנונית, ואת ההיערכות החלקית של משרדו, גם אם היא מובנת בנסיבות העניין, ולהקפיד דווקא עקב כך הקפדה יתרה על הליך קבלת החלטות שיבטיח כי ההחלטה שהוא קיבל תהיה אחראית, זהירה ומושכלת".

המהלך החל לאחר שיו"ר הכנסת דליה איציק דחתה את בקשתם של סער ויו"ר הועדה לביקורת המדינה זבולון אורלב (האיחוד הלאומי - מפד"ל) לקיים דיון מיוחד במליאת הכנסת ביום חמישי בנושא דו"ח וינוגרד. השניים אמרו בתגובה כי הם "מצרים על החלטת יו"ר הכנסת. בעינינו חשיבות הדו"ח עולה על נסיונותיו של ראש הממשלה להרוויח זמן ולדחות את הדיון". איציק החליטה לקיים דיון בדו"ח בשבוע הבא, אולם טרם נקבע באיזה יום לקיימו.

"צריך לקחת דוגמא מאולמרט"

מהלך המחאה של סער והח"כים גרר כמה תגובות מחברי הקואליציה. ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי "האנשים מדברים גבוהה גבוהה על אחריות וממהרים בחוסר אחריות לקבוע מה הדין ומי הדיין. פתאום מתחלקת התמונה לתמונה מאוד ברורה. אני אומר זאת קצת בכאב כי הדוח לא צריך להיות כלי פוליטי. צריך ללמוד אותו טוב מאוד" .

ח"כ אלי אפללו, גם הוא מקדימה, הוסיף כי "דו"ח וינוגרד קבע את מה שקבע. ראש הממשלה החליט בגבורה לתקן את העיוותים ולא כמו ראשי ממשלה שהלכו לאחר שהפסידו בבחירות. הוא נתן דוגמה שאתם צריכים להתגאות בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully