וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקלאים נעצרו בחשד שהתעללו בעובדיהם

נתיב נחמני

29.1.2008 / 12:50

עובדות שנמלטו מהמקום סיפרו כי אחד החקלאים ביצע בהן מעשים מגונים בכוח. משטרת ההגירה פשטה על המקום

שלושה אחים חקלאים ממושב שדה יצחק חשודים כי התעללו בקבוצה של למעלה מ-15 מהגרי עבודה מתאילנד שהעסיקו במשקם. האחים חשודים כי שיכנו את העובדים בתנאים סניטריים ירודים ונהגו להטיל עליהם קנסות ולנכות אותם ממשכורתם.

לפני שבוע נמלטו מהמושב שלוש עובדות ודיווחו על התנאים הקשים לעמותת "קו לעובד". לדברי העובדות, העובדים שוכנו בשלוש מכולות שביניהן זורם ביוב, ללא מים חמים, עם תא שירותים אחד בלבד. הם אולצו לעבוד 12 שעות בכל יום, שבעה ימים בשבוע, קיבלו שכר הנמוך משכר מינימום ולא ידעו על מועד התשלום. בנוסף, סיפרו העובדות כי אחד האחים נהג להזמינן לביתו לנקות, ותוך כדי כך הטריד אותן מינית, ואף ביצע בהן מעשים מגונים בכוח.

על העובדים נאסר לדבר בזמן העבודה בשדה. עובד שנתפס כאשר הוא מדבר עם חברו, נשלח למשימות מרוחקות מחבריו, או לחילופין, נשלח לחדרו ויום העבודה נוכה ממשכורתו. במקרה אחר חלה אחד העובדים והושאר בחדרו במשך יומיים בטרם זכה לטיפול רפואי. ימי העבודה נוכו ממשכורתו. העובדים נאלצו לשלם ממשכורתם בעבור בגדי העבודה ולרכוש לעצמם תנורים לחימום חדריהם.

בעקבות דבריהן של העובדות פתחה משטרת ההגירה בחקירה סמויה שנמשכה כשבוע. לפנות בוקר פשטו השוטרים על המשק ועצרו את שלושת האחים. "היתה שם אווירה של פחד, של טרור, כשנכנסנו שאלנו את העובדים מי רוצה לעזוב וכולם מיד הרימו את היד". כך סיפר הבוקר לוואלה! חדשות רפ"ק אלון בירן, מפקד יחידת משטרת ההגירה בצפון. היום הובאו האחים לבית משפט השלום בחיפה. מעצרו של אחד הוארך בשלושה ימים, ומעצרו של השני, החשוד בביצוע מעשים מגונים בכוח, הוארך בשבעה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully