וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג יורד בירושלים

פנחס וולף, שולמית אביצור וקובי מנדל

29.1.2008 / 19:49

עיריית ירושלים נכנסה ל"כוננות שלג" ותודיע הבוקר אם הלימודים יתקיימו כסדרם. 15 בני אדם נפגעו מפגעי מזג-האוויר

מערכת וואלה!

(צילום: נטע גרנות ואיריס דומאני, עריכה: רביד גולדשטיין)

שלג החל לרדת אמש (שלישי) בירושלים. השלג יורד ונערם גם בגליל, בגולן ובחרמון. הלילה צפוי השלג לרדת בהרי השומרון, ויתכן שאפילו יגיע לפסגות הרי הדרום. החזאי אורי בץ ממרכז החיזוי בבית דגן מסר, כי השלג יתמיד בירידתו בהרי הצפון והמרכז ויתחזק בערב ובלילה. בלילה שבין רביעי לחמישי ישנה אפשרות לשלג גם בפסגת הכרמל.

צוותי מד"א טיפלו בלמעלה מ-15 בני אדם שנפגעו מחפצים מעופפים ומענפי עצים שנשברו. בשל מזג האוויר הסוער ישנם שיבושים גם בתנועת הרכבות. הרכבות היוצאות מתל אביב לכיוון דרום מתעכבות בכ-30 דקות.

החלטה לגבי קיום הלימודים בבתי הספר ובגנים תתקבל בעירייה רק מחר בבוקר. ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי, העריך כי מחר לא יתקיימו לימודים. לופוליאנסקי אמר לגלי צה"ל, כי החשש הוא שתלמידים יחליקו על השלג בדרך לבית הספר.

עיריית ירושלים נכנסה ל"כוננות שלג": העירייה שכרה קרוב למאה מפלסות שלג, מפזרות מלח וטרקטורים. אגף הרווחה של העירייה נערך להעניק סיוע לדרי רחוב בפתרון ללינת לילה, ואיתר מראש מאות זקנים ובעלי צרכים מיוחדים שיתכן שיזדקקו לסיוע מיוחד. כמו כן השירות הווטרינרי יפעל 24 שעות ביממה גם בימי השלג לרווחת בעלי החיים בעיר, ונערך עם רכב המותאם לתנועה בתנאי שלג קיצוניים. בעקבות מזג האוויר נדחו הדיונים שנקבעו למחר בבתי המשפט העליון, המחוזי, השלום, ובבית הדין לעבודה.

עיריית ירושלים ומשטרת מחוז ירושלים יעדכנו בכלי התקשורת באשר לצירי התנועה הפתוחים והחסומים ברחבי העיר. עיריית ירושלים פונה לתושבי העיר ולבאים בשעריה להתעדכן בכלי התקשורת באשר לשינויים בהסדרי התנועה בימים הקרובים.

גם במגן דוד אדום הוכרזה כוננות שלג, ואמבולנסים 4X4 עם הנעה קדמית ושרשראות לנסיעת שלג עומדים במצב הכן. מלבד היפותרמיה, קיימת סכנה של שבירת איברים עקב החלקה על שכבת הקרח שתיווצר מתחת לשלג.

סכנת שטפונות והצפות

השלג עשוי להגיע אפילו אל הפסגה הגבוהה של הכרמל. היום יתפשט השלג דרומה, ויגיע עד למצפה רמון ולהרי אדום. למעוניינים לצאת לטיול אצל שכנתנו המצרית, כדאי לקחת בחשבון שהשלג יגיע גם לסנטה קתרינה שבסיני.

בעקבות המשקעים הרבים, קיימת ביומיים הקרובים סכנת שטפונות במקומות הנמוכים ובנחלים, וסכנת הצפות בערים. השלג יימשך עם הפוגות עד יום חמישי בצהריים, אז תחלוף המערכת החורפית לטובת מזג האוויר בהיר עד מעונן חלקית.

היום יהיה קר במיוחד, ובחיפה יגיעו הטמפרטורות ל-14 מעלות ביום ו-7 מעלות בלילה. בגוש דן יהיו 13 מעלות ביום ו-8 מעלות בלילה. בירושלים יהיו 7 מעלות ביום ו-1 בלילה. בבאר שבע יהיו 12 מעלות ביום ו-7 בלילה. באילת יהיו 15 מעלות ביום ו-8 מעלות בלילה.

עם זאת, אורי בץ מהשירות המטאורולוגי מסביר שבפועל יהיה קר הרבה יותר. מכיוון שהרוחות יהיו חזקות, הטמפרטורות בחוץ יהיו קרות יותר על פי "מדד נשיבת הרוח" (כלומר הטמפרטורות שנחוש בפועל). בירושלים למשל, הטמפרטורה הלילה תגיע על פי מדד זה למינוס 8 מעלות.

משרד הרווחה עורך מבצע לאיתור דרי רחוב והפנייתם לבתי מחסה לקראת הקור. לסיוע ולדיווח על דרי רחוב, ניתן להתקשר 118 או 106. משרד החינוך פתח חדר המצב לקראת השלג. ניתן ליצור קשר במספר 1212222666.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully