וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו נשמה מתגלגלת

ירון שוורץ

29.1.2008 / 12:04

רבים מאמינים שהנשמה חוזרת אחרי המוות לסיבוב נוסף בגוף אנושי. האם זו האמת או נחמה שתעזור להתמודד עם הסוף הבלתי נמנע? הלקסיקון

גלגול נשמות

מה קורה ברגע המוות? מסתבר שגם בתקופתנו, רוב בני האדם מאמינים בגלגול נשמות. מההודים ועד לסינים, מהאפריקאים ועד לדרום אמריקאים, גם האירופאים, גם המוסלמים ואפילו בקבלה היהודית ולמעשה בכל קצוות הקשת של האמונה האנושית רווחת התפישה, כי נשמתו של אדם שנפטר מהעולם, חוזרת לסיבוב נוסף. ההנחה הרווחת היא שלכל נפש אוסף משימות גדול שלא ניתן להשלימה במחזור חיים אחד, ובהתאמה, הגלגול מאפשר לנשמה להמשיך ולהתקיים באמצעות שיבה לגוף אנושי. בבסיס האמונה עומד הרעיון שקיים בנו דבר מהותי שאינו חומרי ואינו נכחד לאחר המוות.

ישנם הבדלים קוסמטיים בין תפישת הגלגול בתרבויות השונות. הבדלים אלו מתייחסים לשאלות כמו האם הנשמה זוכה לפסק זמן לצורך חשבון נפש ובחירה מודעת של גוף חדש להיוולד בו והאם בגלל מעשים רעים, לא נתגלגל בגוף אנושי, אלא נאלץ לבלות גלגול או שניים בתור רמשים על קרקעית האוקיינוס.

גלגול הנשמות זוכה לפופולאריות גם בקרב טיפולים נפשיים מודרניים. על בסיס היפנוזה ודמיון מודרך, מובא המטופל לרגע האחרון של חייו הקודמים ושם הוא זוכה לשנות את גורלו משלילי לחיובי ומשתחרר מחוויית מותו הטראומטית.

רק בקהילה המדעית נותרו ספקנים, לא עזרו אותם מחקרים בנוגע לילדים שידעו לדווח על גלגולים קודמים, הקול הסקפטי של המדענים מנע מהאמונה להפוך לעובדה. לדידם, זו סך הכול תפישה שמהווה מקור נחמה למקרי אסון בלתי מוצדקים וכדרך התמודדות עם הבלתי ידוע והבלתי נמנע - המוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully