וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמוקרטים לבוש: השב האופטימיות לעם

טלי גולדשטין

29.1.2008 / 10:41

ברק אובמה: הדרך היחידה להביא לפיוס בעירק תהיה להתחיל בנסיגה מיידית ואחראית של כול כוחותינו הצבאיים מהמדינה

"חמש השנים האחרונות גבו מאתנו מחיר יקר של אובדן חיים ופציעתם של אלפי חיילים, שחייהם כבר לא יראו אותו הדבר". כך אמרה אתמול בלילה (שלישי) קתלין סבליוס, המושלת הדמוקרטית של מדינת קנזס, שמסרה את תגובת המפלגה הדמוקרטית לנאומו האחרון של הנשיא ג'ורג' בוש על מצב האומה.
"נושאים הקשורים למדיניות פנים לא טופלו כיאות מאחר וחלק הארי של המשאבים הוקצו לנושאים אחרים. מדיניות החוץ של ארה"ב הותירה אותנו עם בני ברית מועטים ואויבים מרובים יותר", אמרה.

סבליוס קראה לאומה לבחור במסלול חדש, ואמרה כי האמריקאים איבדו זה מכבר את הסבלנות כלפי המדיניות הפוליטית מעוררת המחלוקת של בוש. היא ייעצה לבוש להשתמש בתקופת כהונתו האחרונה כנשיא על מנת להעניק לעם האמריקאי אופטימיות מחודשת, ודחקה בו להצטרף לחלק הארי של האזרחים האמריקאים ולפעול ליישום שינויים הכרחיים.

סבליוס, שנשאה את נאומה מהעיר טופקה שבקנזס, אמרה כי תגובת המפלגה הדמוקרטית לנאומו של בוש על מצב האומה היא קריאה ארצית לפעולה בשמן של המשפחות המתקשות ברחבי המדינה ו"קריאת השכמה לוושינגטון, שמטרתה להזהיר כי לא נותר עוד זמן רב כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפני ארה"ב ולפתור את הבעיות".

"הרוב הדמוקרטי בקונגרס והאזרחים האמריקאים מוכנים לסלול דרך חדשה", אמרה סבליוס. היא הוסיפה כי יש לבנות מחדש את מעמדה של ארה"ב בעולם ולשפר את המאבק נגד הטרור כבר עכשיו ולא לחכות לנשיא חדש.

צעד מעודד

בהתייחסה למצב הכלכלה, שיבחה סבליוס את חבילת התמריצים בסך 150 מיליארד דולר שאישר בוש בשבוע שעבר וכינתה אותה "צעד מעודד". עם זאת, הוסיפה כי זהו רק פיתרון זמני והשלב הראשון בפיתרון הבעיות הכלכליות איתן נאלצה ארה"ב להתמודד במחצית השנה האחרונה.

במהלך נאומו התייחס בוש לנושא עירק ולמדיניות הביטחון של ארה"ב ואמר כי חל שיפור משמעותי בביטחון במדינה לעומת השנה שעברה. "הצלחנו להשיג תוצאות שאף אחד לא דמיין לפני שנה. רבים חשבו שלא ניתן להפסיק את האלימות, אך השנה ההרג והטרור במדינה פחתו", אמר הנשיא האמריקאי. לדבריו, "אל קאעדה נחלש ולבסוף גם יובס". בוש הוסיף, כי בקרוב ישובו לארה"ב 20 אלף חיילים אמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully