וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: משלחת ישראלית ביקרה בחשאי במצרים

ניר יהב

29.1.2008 / 9:36

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח כי משלחת בראשות אלוף (מיל.) עמוס גלעד ביקרה בקהיר, ודנה בחששות ישראל מגבול עזה הפרוץ

משלחת ביטחונית ישראלית ביקרה אתמול (שני) בחשאי בקהיר, וקיימה עם בכירים מצרים פגישה בת חמש שעות, בה דנו בנושא מעבר הפלסטינים דרך מעבר רפיח. העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, דיווח כי המשלחת, שבראשה עמד ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון האלוף (מיל.) עמוס גלעד, ציינה בפני מארחיה המצרים, כי ישראל חוששת מכך שהפלסטינים יבריחו כלי נשק וחומרי נפץ דרך מעבר רפיח אם הוא יישאר פרוץ.

לפי הדיווח, "הבכירים המצרים הבינו את חששותיה של ישראל, והטילו על ישראל את האחריות להידרדרות המצב ברצועת עזה, שהוביל לפיצוץ חומת הגבול ולזרימת מאות אלפי הפלסטינים לתוך מצרים". הפגישה, כך נמסר, הייתה אמורה להיערך ביום ראשון, אךי בגלל היעדרותו של שר המודיעין המצרי עומר סלימאן היא נדחתה ליום שני.

בתוך כך, מחזירה לעצמה מצרים באופן הדרגתי את השליטה במעבר רפיח לאחר שישה ימים שבהם היה פרוץ. מספר הפלסטינים שעוברים את הגבול הולך ופוחת, ומקורות מצרים סיפרו ל"א-שרק אל-אווסט", כי כוחות הביטחון המצריים הציבו מחסומים לאורך הכבישים המובילים מרפיח לאל-עריש כדי למנוע מפלסטינים לחדור למצרים. על פי דיווחים, מאפשרת מצרים לעת עתה כניסה לשטחה רק דרך נקודת גבול אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully