וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש לאירן: "ארה"ב מוכנה לעימות"

29.1.2008 / 5:38

בנאום אחרון על מצב האומה בכהונתו, שלח נשיא ארה"ב מסר לאירן: אם תושעה תוכנית הגרעין נוכל להתחיל במו"מ. לדבריו, הגיע הזמן שישראל והרשות יחיו בשלום

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש אמר היום (שלישי) בנאום על מצב האומה בקונגרס, כי טהרן ממשיכה בהעשרת האורניום וכי היא מפתחת טילים ארוכי טווח. לדבריו, "אם תושעה תוכנית הגרעין האירנית באופן שניתן יהיה לוודא זאת, נוכל להתחיל במשא ומתן".

בוש שלח איום לאירן ואמר, כי ארצות הברית תגן בכל מחיר על האינטרסים החיוניים שלה במפרץ הפרסי ומוכנה אף לעימות עם מי שמאיים על החיילים האמריקאים באזור. בוש הוסיף, כי ההנהגה בטהרן ממשיכה לתמוך בחיזבאללה בלבנון ובחמאס ברצועת עזה.

בנושא התהליך המדיני בין ישראל והרשות הפלסטינית אמר בוש, כי הוא מקווה שעד סוף השנה יחתם הסכם שלום. לדבריו, הפלסטינים בחרו נשיא שמבין כי יש לזנוח את דרך הטרור וישראל הבינה כי הסכם שלום עם הרשות הוא חיוני לביטחונה. "הגיע הזמן שישראל והרשות יהיו שתי מדינות החיות זו לצד זו בשלום", אמר בוש.

על המצב בעירק אמר בוש, כי חל שיפור משמעותי בביטחון במדינה לעומת השנה שעברה. "הצלחנו להשיג תוצאות שאף אחד לא דמיין לפני שנה. רבים חשבו שלא ניתן להפסיק את האלימות, אך השנה ההרג והטרור במדינה פחתו", אמר הנשיא האמריקאי. לדבריו, "אל קאעדה נחלש ולבסוף גם יובס". בוש הוסיף, כי בקרוב ישובו לארה"ב 20 אלף חיילים אמריקאים.

זהו הנאום האחרון בקריירה של בוש על מצב האומה ולדברי מקורבים, בשבוע האחרון היה מסוגר במשרדו בבית הלבן וערך חזרות על הנאום. הנשיא לקח ברצינות רבה את הנאום האחרון, והוא התמקד בו בשני נושאים עיקריים: הכלכלה והמלחמה בעירק. בניגוד לשנים קודמות, בהם יכול היה בוש לנופף בכלכלה איתנה, השנה נושא זה הוא מקור למבוכה, בעקבות משבר המשכנתאות, חולשת הדולר והאבטלה הגוברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully