וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: הריבית במשק תישאר 4.25%

מיכאל רוכוורגר

28.1.2008 / 18:38

בהתאם לתחזיות, החליט נגיד בנק ישראל להותיר את הריבית לחודש פברואר על כנה "כדי לא לגרום לזעזועים במשק"

בהתאם לתחזיות של הכלכלנים במשק, הודיע הערב בנק ישראל כי הריבית במשק לחודש פברואר תישאר על כנה, ברמה של 4.25%. ריבית הפריים תישאר אף היא בעקבות כך ללא שינוי, ברמה של 5.75%.

הסיבה העיקרית להחלטת הנגיד, סטנלי פישר - אשר שוהה בימים אלו בהודו כאורח הבנק הממלכתי של המדינה - נעוצה בכך שנגיד הבנק הפדרלי בארה"ב הוריד בשבוע שעבר את הריבית, באופן דרמטי וחריג, בשיעור של 0.75%, לרמה של 3.5%. ברננקי צפוי להוריד את הריבית ב-0.5% נוספים, לרמה של 3%, ביום רביעי הקרוב.

הורדות הריבית בארה"ב נועדו להפיג את החששות של המשקיעים בשווקים לגבי כניסתה האפשרית של ארה"ב למיתון. מהלך שכזה יגדיל את הפער בין הריבית השקלית לבין זו הדולרית ל-1.5%, מה שיגרום להמשך התחזקות השקל מול הדולר.

בבנק ישראל מוסרים כי בעת קבלת ההחלטה על הותרת הריבית ברמה של 4.25%, התחשבו הכלכלנים של הבנק בלחצים אינפלציוניים, בעיקר נוכח התייקרות במחירי האנרגיה והמזון.

מנגד, כלכלני הבנק לא יכולים היו להתעלם מהכוחות הפועלים להקטנת הלחצים האינפלציוניים - ובראשם האטה בקצב הצמיחה הצפויה במשק, כתוצאה מהאטה בכלכלה האמריקאית, אשר באה לידי ביטוי בין היתר בהאטה בהיקף הסחר העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully