וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נתעלם מהקריאות להכחדתנו"

28.1.2008 / 18:35

בנאום שנשא בכנסת לרגל יום הזיכרון הבינ"ל לשואה, תבע רה"מ מהעולם לפעול נגד אירן. "מאחורי הקולות הקוראים להשמדתנו ניצבת אידיאולוגיה רצחנית"

מצב של אירן גרעינית הוא בלתי נסבל בעיני ישראל – כך משתמע מנאום שנשא לפני זמן קצר ראש הממשלה אהוד אולמרט, בישיבת כנסת מיוחדת לציון יום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קורבנות השואה. ראש הממשלה תבע פעולה מצד מדינות העולם.

"אוזנינו כרויות היטב ורגישותנו רבה מכל עם אחר לאיומי השמדה", אמר אולמרט. "איננו מרשים לעצמנו להיות שאננים למשמע קולות הקוראים להכחדתה של מדינת ישראל, במיוחד כאשר מאחורי הקולות הבזויים הללו ניצבים אידיאולוגיה קנאית ורצחנית, משטר עריץ ותומך טרור, החותר בחוסר מעצורים להגמוניה אזורית ותוכנית זדונית לפיתוח נשק להשמדה המונית".

אולמרט הוסיף כי "ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה, אנחנו תובעים מן הקהילה הבינלאומית פעולה. אנחנו מוקירים ומעריכים מאוד את הממשלות והמנהיגים הנוקטים בעמדה נחרצת אל מול הסכנה. אנחנו קוראים לאחרים שעמדתם מושפעת מחישובים אינטרסנטים לזנוח כל שיקול זר ולהציב חזית נחושה אחת כדי להסיר את הצל המאיים על השלום".

ראש הממשלה לא שכח להזכיר בנאומו גם את מה שהגדיר כהבדל בטיפול בניצולי השואה בין ממשלתו לממשלות קודמות. "לא נזנח את ניצולי השואה", אמר בנאומו. "גם אם חטאו ממשלות ישראל בעבר - ולא בזדון - כלפיהם, קיבלנו על עצמנו כעת לתקן את המעוות, לסייע להם ולכבד את זיקנתם ואת סבלם. כי חרפתם - חרפתנו, וכבודם - כבודנו הוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully