וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הואשמו בשוד הגדול בתולדות בריטניה

28.1.2008 / 17:07

כנופיית שודדים גנבה 53 מיליון ליש"ט ממאגר הפקדות, בעזרת מידע פנימי.המשטרה הצליחה ללכוד אותם במהירות הודות לרמז

בית משפט בריטי הרשיע היום (שני) חמישה בני אדם בביצוע השוד הגדול בהיסטוריה של המדינה - 53 מיליון ליש"ט (105 מיליון דולר).

סטיוארט רוייל, ג'טמיר בוקפאפא, ליה רושה, ארמיר הייסנג' ורוג'ר קוטס הורשעו בבית משפט בלונדון באשמת קשירת קשר למטרת ביצוע חטיפה, קשירת קשר למטרת ביצוע שוד וקשירת קשר לנשיאת נשק. נאשם נוסף, ג'ון פאולר, נוקה מכול האישומים. גזר הדין של הנאשמים ייקבע ביום שלישי.

ב-22 בפברואר 2006, פשטו ששה בני אדם על מאגר ההפקדות "סקיוריטז דיפו" בטונברידג', קנט. השודדים, חלקם מחופשים לשוטרים וחלקם עונדים אפים וזקנים מזויפים, הצליחו לעקוף את אנשי הביטחון של "סקיוריטז", לאחר שחטפו והחזיקו כבני ערובה את מנהל המוסד הפיננסי קולין דיקסון, אשתו ובנו. בנוסף נעזרו השודדים נעזרו במקור פנימי, שסיפק להם מידע לגבי התכנון הפנימי של הבניין ומסמכים כספיים שונים.

לאחר חטיפת דיקסון ומשפחתו, השתלטה כנופיית השודדים, חמושה ברובים ואקדחים, על המוסד עצמו, קשרה את 14 העובדים שהיו במקום, והעמיסה את הכסף המזומן למשאית שהמתינה לה בחוץ. למרות התוכנית המורכבת, הצליחה המשטרה ללכוד במהרה את השודדים הודות לרמז שקיבלו הבלשים.

הנאשמים הכחישו את כל האישומים נגדם, אך לטענת התביעה, ממצאי מעבדה ורישומי שיחות טלפון קשרו אותם באופן ישיר לפשע. את הראייה המפלילה ביותר תרמה המאפרת ומעצבת השיער מישל הוג, שעיצבה את תחפושות הגנבים. הוג, המוגנת כיום במסגרת תוכנית הגנת עדים, עמדה אף היא בפני אישומים דומים, אך הסכימה להעיד נגד האחרים לאחר שהתביעה ביטלה את האישום נגדה.

עד כה, הצליחה המשטרה להשיב 21 מיליון ליש"ט מהסכום הכולל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully