וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב האומה - בפעם האחרונה

שי אילן

28.1.2008 / 16:39

ג'ורג' בוש יישא היום את הנאום האחרון בקריירה שלו על מצב האומה. תמיכת הציבור בנשיא בשפל, בעיקר בגלל הכלכלה המדשדשת

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש יישא הלילה, ב-04:00 לפי שעון ישראל, את הנאום האחרון בקריירה שלו על מצב האומה. לדברי מקורבים, בשבוע האחרון הוא מסוגר במשרדו בבית הלבן ועורך חזרות על הנאום, שייארך כ-42 דקות. הנשיא לוקח ברצינות רבה את הנאום האחרון, והוא מתכוון להתמקד בו בשני נושאים עיקריים: הכלכלה והמלחמה בעירק. בניגוד לשנים קודמות, בהם יכול היה בוש לנופף בכלכלה איתנה, השנה נושא זה הוא מקור למבוכה, בעקבות משבר המשכנתאות, חולשת הדולר והאבטלה הגוברת.

בעניין העירקי, בניגוד לשנים קודמות, בוש יכול להציג כמה הישגים, מינוריים אמנם, אבל חשובים, אחרי תקופה ארוכה של הידרדרות. מספר מעשי האלימות בין הפלגים המוסלמיים בעירק פחתה, ולטענת ארצות הברית, היא מצליחה בדחיקת רגלי ארגון אל קאעדה ממוקדי השליטה שלו.

אולם קשה להאמין שהנאום יגרום לגל מחודש של הערכה כלפי בוש בציבור האמריקאי, למרות הישג זה או אחר. אפילו המועמדים בפריימריז במפלגה הרפובליקנית משתדלים להתרחק ממורשתו של בוש ככל האפשר, ואינם מחזרים אחרי תמיכתו. מסקר שפורסם לאחרונה עולה שרק 32 אחוזים מאזרחי ארצות הברית שבעי רצון מתפקודו של בוש. 28 אחוזים שבעי רצון ממדיניותו הכלכלית, בניגוד ל-41 אחוזים בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully