וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לבכיר בבני עקיבא שגנב מיליונים

נתיב נחמני

28.1.2008 / 14:21

יעקב שפירא הורשע בעשרות מקרים של גניבה ומרמה. השופט: גל אדיר של מעשי הונאה, כזב וגניבה שחזר על עצמו שוב ושוב

יעקב שפירא, 68, מנהל של מספר מוסדות בני עקיבא שהורשע בגניבת מיליונים, נידון היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב לארבע שנות מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על תנאי וקנס של 75 אלף שקל. העבירות שמיוחסות לשפירא בוצעו על ידו בעת שניהל את שני המוסדות התורניים ישיבת בני עקיבא ואולפנית בני עקיבא ברעננה, בין השנים 1998-1994.

בין הסעיפים הרבים שיוחסו לו בכתב האישום, שפירא הורשע כי לאחר שהופקד על קיום צוואתה של אישה שנפטרה, הוא רוקן את חשבונות הבנק שלה בסך של כ-300 אלף שקל וזאת תוך שהוא מרמה את בני משפחתה, את הבנקים ואת בית המשפט. על פעולותיו במקרה זה, שפירא הורשע גם בשבועת שקר, שיבוש הליכי משפט ובהפרת אמונים.

בנוסף, שפירא גנב כספי תרומות מבני עקיבא, רכש מניות מכספי האולפנית וניהל רישומים כוזבים ביחס לקבלתם, וגנב כספים על יצירת מסמכים המעידים על רכישות ממוסדות שלא היו קיימים או כאלו שלא נתנו שירותים למוסדות אותם ניהל.

כחלק ממערך ההגנה שניהל במשפטו, טען שפירא כי מאז שנחשפו מעשיו הוא נודה באופן מוחלט מהקהילה בה הוא חי ואף נאלץ להפסיק להתפלל בבית הכנסת במקום מגוריו. לטענתו, הוא התפעל מהמאזנים של המוסדות והרגיש יותר מידי טוב מכך עד כדי שנסחף בצורה שלא היה מי שיעצור אותו. "חטאתי, עוויתי, פשעתי", אמר שפירא, "אני מוכן לשלם על מעשי ואיני מבקש אלא התחשבות".

"הנאשם נהג בכספי המוסדות כשלו ואפילו בתרבות הניהול הקלוקלת של המוסדות, כשל", אמר שופט המחוזי זכריה כספי בהקראת גזר דינו. "זהו גל אדיר של מעשי הונאה, כזב וגניבה שחזר על עצמו שוב ושוב בתחכום יחסי. בפעולותיו הושקעו מחשבה בחיפוי על העבירות וחוששני שלא הכל נתגלה ונחשף", הוסיף כספי וגזר את דינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully