וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: עמרי שרון - לכלא

נתיב נחמני

28.1.2008 / 12:52

ערעורו של עמרי שרון לבית המשפט העליון נדחה, והוא ירצה שבעה חודשי מאסר בפועל, בנוסף לקנס של 300 אלף שקלים

צילום: רויטרס

בקשתו של עמרי שרון לערער על חומרת עונשו נדחתה היום בבית המשפט העליון בירושלים. שרון ביקש לערער על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לשלוח אותו לשבעה חודשי מאסר בפועל ולדרוש ממנו בנוסף קנס של 300 אלף שקלים.

שרון הואשם, לאחר שהודה במסגרת עסקת טיעון, בעבירות על חוק המפלגות בתקופה שניהל את מסע הבחירות של אביו לליכוד. הוא הורשע ברישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת סכומים מעל המותר בחוק, עדות שקר ובקבלת תרומה אסורה.

בגין אותן העבירות נידון שרון בפברואר 2006 בבית משפט השלום בתל אביב לתשעה חודשי מאסר בפועל. תשעה חודשי מאסר על תנאי וכן נקבע שעליו לשלם קנס על סך 300 אלף שקל. אז השופטת עדנה בקנשטיין התחשבה במצבו של אביו והורתה על עיכוב ביצוע העונש בחצי שנה.

ביוני שנה שעברה, בעקבות ערעור שהגיש שרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הופחת עונשו לשבעה חודשי מאסר בפועל והקנס נשאר כפי שהיה. דעת הרכב השופטים לא הייתה אחידה באשר לעונש שצריך להיות מוטל על שרון. השופט זכריה כספי טען כי יש לקבל את בקשתו להקלת העונש ולגזור עליו שישה חודשי עבודות שירות בלבד וזאת לאור העובדה ששרון התפטר מהכנסת והסיר את חסינותו מיוזמתו.

לעומתו, קבעה השופטת יהודית שיצר כי יש להטיל עליו מאסר בפועל בשל חומרת העבירות שפגעו ברצון הציבור וכן בשל הרצון ליצור הרתעה. עם שיצר הסכים גם אב בית הדין, זאב המר. בערעורו לבית המשפט העליון שרון תלה את תקוותיו בדעתו של השופט כספי, אך זו, כאמור, נכזבה היום - ועמרי יאלץ ללכת לכלא.

בתוך כך, איש יחסי הציבור רני רהב פנה היום לנשיא המדינה שמעון פרס בבקשה לחון את עמרי שרון. לדבריו, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי שרון מטפל באביו, ששוכב מחוסר הכרה בבית החולים תל השומר, "במסירות אין קץ". לפיכך, צריך לנהוג בו במידת הרחמים ולא להוסיף על סבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully