וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם רה"מ לא יוחלף, העבודה תעשה זאת"

ספי קרופסקי

27.1.2008 / 18:05

לדברי פורום ההורים השכולים וחיילי המילואים, את הדברים אמר השר בן אליעזר. "אני יצאתי מהממשלה על עניין פעוט יותר"

לדברי פורום ההורים השכולים וחיילי המילואים, שר התשתיות בנימין (פואד) בן אליעזר אמר להם במהלך פגישתו עמם היום (ראשון), כי "אם קדימה לא תדע להחליף את ראש הממשלה, מפלגת העבודה תדע לעשות זאת ותפעל להחלפתו". כך ציין רונן שובל, נציג הפורום.

לדברי שובל, בן אליעזר אמר שאין לקחת את מפלגת העבודה בממשלה כמובן מאליו, וכי הוא ידע כבר לקחת אחריות על נושא פעוט יותר ב-2002. אז, בהיותו יו"ר מפלגת העבודה, הוא התפטר מהממשלה בשל חילוקי דעות עם ראש הממשלה דאז אריאל שרון בנושא תקציב.

עם זאת, מלשכתו של בן אליעזר ביקשו להבהיר כי דבריו של השר תקפים רק במידה והדו"ח יהיה חריף. לדברי אנשי לשכתו של פואד, השר אמר כי:" אם הדוח יהיה קשה, מפלגת העבודה תפעל להחלפת ראש הממשלה כפי שיו"ר הפלגה אהוד ברק התחייב. אם לא, נפתח במו"מ עם כל סיעות הבית על מנת להגיעה לתאריך מוקדם לבחירות".

בתוך כך, גובר הלחץ על שר הביטחון אהוד ברק מצד ארגוני המחאה. מטה המחאה המשותף (חיילי מילואים, הורים שכולים ותנועת "תפנית"), שריין את כיכר רבין בתל אביב, לקראת קיומה האפשרי של עצרת מחאה במוצאי השבת שלאחר פרסום דו"ח וינוגרד.

אף שהמחאה מתמקדת בקריאה להתפטרות ראש הממשלה, אהוד אולמרט, קיומה של העצרת תלוי דווקא בשר הביטחון, אהוד ברק. לדברי המארגנים, העצרת תבוטל אם ימלא ברק את מחויבותו הציבורית ויקבע לוח זמנים ריאלי להחלפת אולמרט בראשות הממשלה. אם יימנע ברק מנקיטת עמדה או מנקיטת צעדים בפועל, ייתכן שאף יוזמן לעצרת להסביר שם את עמדתו.

פעילי "העבודה" יתנגדו לפרישה

קבוצה של מזכירי סניפים ופעילים במפלגת העבודה התכנסו הערב בבית המפלגה בתל אביב תחת הכותרת "זו האחריות הלאומית של מפלגת העבודה להישאר בממשלה".

העומד מאחורי היוזמה הוא מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, שהתבטא מספר פעמים בתקופה האחרונה נגד פרישת המפלגה מהממשלה. אופנהיימר, שביקש להדגיש כי הוא יוזם את האירוע מתוקף היותו חבר במפלגה ולא מתוקף תפקידו כמזכ"ל "שלום עכשיו", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי החליט לקיים את האירוע מכמה סיבות, ביניהן "המשך קידום התהליך המדיני, חשיבות שיקום הצבא והמשך היציבות השלטונית בישראל".

לדבריו, מערכת בחירות תביא לקיפאון התהליך המדיני ותעניש את אזרחי המדינה. אופנהיימר ציין שעל אף שלכנס לא יגיעו פוליטיקאים, הוא קיבל את תמיכתם של מספר חברי כנסת ושרים ממפלגת העבודה שהעדיפו שלא להיחשף לעת עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully