וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מונעת הכנסת סחורות למעבר רפיח

27.1.2008 / 18:19

אלפי פלסטינים שבו ממצרים לעזה לאחר שהשלטונות מנעו כניסת מצרכים לסיני. תושב הרצועה: "רצינו לקנות מזון, אך קשה להשיגו"

אלפי פלסטינים חצו היום (ראשון) את הגבול הפרוץ בין עזה למצרים ושבו לרצועה. זאת, לאחר שהשלטונות המצרים מנעו כניסת מזון וסחורות לרפיח המצרית ואף החלו בסגירתו מחדש של הגבול, שנפרץ על ידי אלפי פלסטינים ביום רביעי שעבר. לפי הדיווחים, רוב הפלסטינים עזבו את רפיח ורק כמה עשרות עברו את הגבול מעזה למצרים.

"רצינו לקנות מזון, אך היה קשה מאוד להשיגו", אמר תושב הרצועה שהגיע לרפיח המצרית כדי לקנות מצרכים. לדבריו, "אני לא מאמין שנשוב לפה כי כל המוצרים אזלו". הסיבה למחסור בסחורות בגבול עזה-מצרים נעוצה בכך שהשלטונות המצרים מנעו כניסה לסיני של משאיות שעשו את דרכן עם סחורות לגבול הפרוץ. סוחרים מצרים ברפיח טוענים כי המזון, הסיגריות והדלק כמעט ואזלו לגמרי.

מוקדם יותר אמרו גורמים פלסטינים כי מצרים הסכימה שהרשות הפלסטינית תקבל את האחריות על השליטה במעברים בין רצועת עזה למצרים. שר החוץ של מצרים, אחמד אבו אל-ריט, אמר כי בכוונת מצרים לנקוט צעדים בהקדם כדי להשיב את הסדר למעברים בין הרצועה למצרים. ממשרד החוץ המצרי נמסר כי אבו אל-ריט דן עם ראש ממשלת הרשות, סלאם פיאד בנוגע לתוכנית של יו"ר הרשות, "שאושרה על ידי ועידת המדינות התורמות בפריס בחודש דצמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully