וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון עדאלה: נפנה לבתי משפט בינלאומיים

פנחס וולף וספי קרופסקי

27.1.2008 / 17:42

זעם בשמאל ובמפלגות הערביות על החלטת מזוז לסגור את תיק החקירה של מהומות אוקטובר 2000. "יום שחור לצדק"

ארגון "עדאלה" הודיע הערב במסיבת עיתונאים, בעקבות הודעת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על סגירת תיק החקירה של הרג האזרחים במהומות אוקטובר 2000, כי הם בוחנים אפשרות "לפנות למדינות זרות עם סמכות אוניברסלית שידונו את ישראל על פרשת אוקטובר". ככל הנראה, הארגון רומז לבית המשפט הבינלאומי בהאג.

יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל שווקי חטיב אמר במסיבת העיתונאים, כי "מחר ב-11 ועדת המעקב של ערביי ישראל תתכנס ותחליט על צעדי מחאה". לדבריו, הוא ימליץ לוועדה כי בנוסף לפניה לערכאות בינלאומיות יחד עם עדאלה, גם לנקוט בצעדי מחאה "עד שהצדק יצא לאור". לדברי חטיב, "היום היועץ המשפטי מכשיר את הרצח. דם בנינו אינו הפקר. זה יום שחור לצדק, לזכויות אדם ולשאיפה לחיים בשוויון. היד המושטת שלנו נתקלת בחומות כל הזמן".

גם בשמאל זועמים על החלטת מזוז. ח"כ רן כהן (מרץ) אמר כי "החלטתו של מזוז אינה עומדת במבחן הצדק הטבעי, מכיוון שהיא משאירה את אירועי אוקטובר ללא כל טיפול ממלכתי". לדבריו, "במקום שבו יש הרוגים ואין אחראים, נפערת בהכרח תהום של אי צדק שפוגע באמון הציבור במערכת המשפט והשלטון".

חברתו למפלגה זהבה גלאון הוסיפה כי "מדובר בכרוניקה של טיוח ידוע מראש. מזוז נעץ את המסמר האחרון בארון הקבורה של דו"ח ועדת אור שקבעה, שהיה ירי מופקר ובלתי-מוצדק של המשטרה. במקום שהיועץ המשפטי יוקיע את החלטת מח"ש ויכין כתבי אישום כנגד המעורבים הוא מגיש להם כתבי מחילה, ויוצר בכך צדק שונה ליהודים ולערבים". לדבריה, "החלטת מזוז משקפת את הצורך הדחוף לפרק את מח"ש ולהקים גוף חקירה אזרחי עצמאי וחסר פניות".

"דם אזרחים ערבים אינו פחות יקר"

אחמד טיבי (רעם-תעל) אמר גם הוא כי "שוב הוכחש אין צדק בישראל. זאת מדינת כל צלפיה, שבה ערבי חיי שווה פחות מיהודי חי ובאותה מידה גם ערבי מת שווה פחות. מבחינתנו התיקים ישארו פתוחים עד שהאשמים יהיו מאחורי סורג ובריח".

גם בסיעת חד"ש התקיפו היום בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, לאחר החלטתו לסגור את תיק חקירת מהומות אוקטובר 2000. "החלטת מזוז שלא להעמיד לדין את רוצחי בנינו היתה צפויה על פי הרקורד המפוקפק של האיש. הניסיון מלמד שהאיש הוא מכשיר סדרתי של שרצי השלטון" . אמר היו"ר מוחמד ברכה. "הזמן שבזבז מזוז כדי להגיע לאותן מסקנות של מח"ש היה גורם נוסף בטשטוש והעלמת הראיות. זו החלטה גזענית בכוונה תחילה בגלל שהקורבנות ערבים".

חנא סוויד הוסיף כי "זו החלטה תמוהה מנותקת מהמציאות ומעלה ספקות רבים על איפה ואיפה", ודוב חנין הצטרף למתקפה באומרו כי " דם האזרחים הערבים אינו פחות יקר מדמם של האזרחים היהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully