וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופפים ומפרים

עדי דברת

27.1.2008 / 17:03

ערוץ 10 ישלח לאי המתים? ב"הישרדות" שולב שמפו כפרס למתמודדות. הרשות השניה פתחה בהליך הפרה של כללי האתיקה

הרשות השנייה פתחה בהליך של הפרה לכאורה של כללי האתיקה כנגד פעילות התוכן השיווקי בתוכנית "הישרדות" - כך נודע ל-TheMarker.

מאחורי פתיחת ההליך עומדת התוכנית ששודרה ביום רביעי האחרון בה דובר בהרחבה על הסדרה החדש של הד & שולדרס מבית פרוקטר & גמבל. המתמודדים התחרו על קבלת המוצרים החדשים, ונראו כשהם מחמיאים לתכשירים ואף משתמשים בהם. ל-TheMarker נודע כי גורמים רבים התרעמו על השילוב של המוצרים בתוכנית, שנטען כמוגזם, ופנו לרשות השנייה בימים האחרונים.

במכתב שנשלח היום על ידי הרשות השנייה לערוץ 10 נקבע כי הערוץ הפר לכאורה את כללי האתיקה הנוגעים לתוכן שיווקי. הערוץ התבקש להגיב בתוך עשרה ימים, אז תתכנס ועדת הרשות השנייה ותקבע אם אכן היה מדובר בהפרה. אם ייקבע כי ערוץ עשר ביצע הפרה יכולות להינקט נגדו סנקציות כמו הפחתת זמן פרסום והתראה הנרשמת בדו"ח השנתי של הרשות השנייה.

ועדת כשר בראשות ראש הקתדרה לאתיקה מקצועית באוניברסיטת תל אביב, אסא כשר, שמינתה מועצת הרשות השנייה לבדיקת עניין התוכן השיווקי, קבעה קוד אתי לשיתופי פעולה מסחריים בשידורי הטלוויזיה. לפני כשנה אימצה הרשות את עקרונות הוועדה, לפיהם, בין היתר, לערוצים 2 ו-10 יוכלו לשלב תוכן שיווקי בתוכניות בידור, טלנובלות ובתוכניות אירוח קלילות. לעומת זאת, בשידורי חדשות, תחקירים וילדים ייאסר שידור תוכן פרסומי.

ערוץ 10 מסר בתגובה: "לפי כללי הרגולציה אין כל מניעה בהענקת פרסים בתוכניות טלוויזיה. חשיפת הפרס כפי שנעשתה היתה בהתאם לכל הכללים. הפרס המדובר היה אינהרנטי לתוכן הסדרה: אחרי 21 יום על האי ללא אמצעי היגיינה כלשהם, נמצא כי הפרס המתאים ביותר יהיה ערכת רחצה. המתמודדים הביעו שמחה אותנטית מקבלת המוצרים שהוענקו להם ולא התייחסו למותג, אלא למוצרים כמוצרים ז'אנריים. לא הייתה כל הפרה של כללי הרשות השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully