וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: השוטרים ממהומות אוקטובר לא ישפטו

נתיב נחמני וניר יהב

27.1.2008 / 16:56

מזוז: אין תשתית ראייתית להעמיד את השוטרים המעורבים לדין פלילי. ארגון מוסאווא מזהיר מהמשך החיפוי על שוטרים אלימים

השוטרים שפעלו במהומות אוקטובר 2000 לא יעמדו לדין פלילי, כך קבע היום היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז. לאחר תקופה ארוכה בה בחן את פרטי האירוע ואת חומר הראיות שנאסף מחקירת וועדת אור ומחקירת מח"ש, טוען מזוז כי לא נמצאה תשתית ראייתית לפלילים מצד המעורבים ולכן לא היה מנוס מסגירת התיק.

"באירועי אוקטובר 2000 רעדה הארץ", נכתב בדו"ח וועדת אור. אלפי ערבים אזרחי ישראל יצאו לרחובות במחאה על עליית אריאל שרון להר הבית. האלימות ברחבי הארץ גאתה ובסוף המהומות התברר כי נהרגו בהן 13 אזרחים, ככל הנראה מירי שוטרים.

ועדת חקירה בראשות השופט תיאודור אור חקרה את התנהלות האירועים, ובספטמבר 2003 הוגשו מסקנותיה - בהן ההמלצה כי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תחקור את תפקוד השוטרים שהיו בזירות ההתרחשות. שנתיים לאחר מכן מח"ש הציגה את מסקנותיה-שלה, על פיהן אין תשתית ראייתית להעמיד את השוטרים המעורבים לדין פלילי. זמן קצר לאחר פרסום מסקנות מח"ש הודיע מזוז כי לאור רגישות האירועים תוצאותיהם, הוא יערוך בחינה נוספת על ההחלטות שהתקבלו.

"אחר כל הדברים האלה, ולאחר שממצאי השלמות החקירה השונות נבחנו, החלטתי שאין מקום להתערב בהחלטות מח"ש, שהגיעה למסקנה שאין בחומר החקירה תשתית ראייתית מספקת, המאפשרת הגשת כתבי אישום נגד מי מהחשודים", כתב מזוז בהחלטתו.

"אנו מזהירים מהמשך החיפוי של שוטרים אלימים שנעשה על ידי המשטרה, המחלקה לחקירות שוטרים, והיועץ המשפטי לממשלה", אמרו היום במרכז "מוסאווא" לזכויות האזרחים הערבים בישראל. "אנחנו דורשים להעמיד לדין את כל השוטרים שהיו מעורבים בירי שהביא למותם של 13 אזרחים בהפגנות אוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully