וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מחזיר לחיים את חיל השלישות

יהושע בריינר

27.1.2008 / 15:54

לפני שנתיים העביר דן חלוץ את חילות השלישות והחימוש לאחריות זרוע היבשה. הרמטכ"ל אשכנזי מחזיר להם את עצמאותם

שנתיים לאחר שהועברו לאחריות זרוע היבשה, ישובו חילות השלישות, החימוש הלוגיסטיקה והקשר להיות עצמאיים. המהלך, שייצא לפועל בשבועות הקרובים, הוא חלק מעבודת מטה ארוכה שנערכה בשנה האחרונה במטכ"ל, במסגרתה הוחלט לפרק את אגף הלוגיסטיקה, חיל הרפואה והמרכזים (אלר"ם) ולהקים פיקוד לוגיסטי, שיהיה כפוף ישירות לרמטכ"ל במתכונת הפיקודים הקיימים כיום.

במסגרת השינויים, חיל השלישות יחזור להיות חלק מאגף משאבי האנוש, ואילו חילות הלוגסיטיקה והחימוש יהיו תחת הפיקוד הלוגיסטי, שצפוי לקום בחודשים הקרובים.

החזרת החילות היא "סטירת לחי" לרמטכ"ל הקודם, דן חלוץ, שהוביל את המהלך לפירוק החילות, להעברתם לאחריות מפקדת זרוע היבשה ולהקמת אלר"ם, מה שהוביל לצמצום משמעותי בתקציבים ואף לפיטורי אנשי קבע רבים. עוד נקבע כי יוקמו שני גייסות נוספים, וכי סגן הרמטכ"ל, דן הראל, ישמש מעתה גם כראש מטה הצבא.

"חלק מהבלבול שהיה בכל המערך הלוגיסטי במלחמה האחרונה נובע מסדרת השינויים המקיפה מאוד שערך חלוץ שהביאה להרבה בלבול ולאי בהירות רבה", אמר גורם צבאי לוואלה! חדשות. "הקמה של פיקוד לוגיסטי, כמו שקיים בצבאות אחרים בעולם, יביע באופן חד וברור מי אחראי לנושא, בלי שמות מפוצצים כמו אלר"ם, אלא צבא עם היררכיה ברורה ונהלים ברורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully