וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשישה מתה מהיפותרמיה בבית החולים בנהריה

קובי מנדל

27.1.2008 / 15:20

עוד שבעה מתושבי הגליל המערבי, כולם קשישים, אושפזו במהלך סוף השבוע האחרון בשל חום גוף נמוך

קשישה בת 83 ממושב גורן מתה כתוצאה מהיפותרמיה (תת חום גוף) בבית החולים נהריה הלילה. הקשישה הובהלה במהלך הלילה במצב קשה לחדר המיון, ומבית החולים נמסר, כי הקשישה הגיעה במצב קשה מאוד כשהיא מונשמת ועם חום גוף של 30 מעלות בלבד. למרות מאמצי הרופאים וניסיונות ההחייאה, היא מתה שעות ספורות לאחר הגעתה.

עוד שבעה מתושבי הגליל המערבי, כולם קשישים, אושפזו במהלך סוף השבוע האחרון בבית החולים עקב היפותרמיה. שלושה מהקשישים מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ כללי וארבעה במחלקות הפנימיות.

ד"ר אריה איזנמן, אחראי המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים, מסר כי הקשישים פגיעים במיוחד למצב של היפותרמיה, מאחר ובקרב אוכלוסייה זו רגישות וסת החום של הגוף אינו אופטימלי. נטילת תרופות שונות, עקב מחלות כרוניות, עלולה להחליש עוד יותר את המערכת החיסונית שלהם. כמו כן, אוכלוסיית הקשישים בודדה ברובה, ועקב קשיים פיזיים וללא השגחה והקפדה על חימום נאות, יש בהם רבים הלוקים בהיפותרמיה.

ד"ר אייזמן הוסיף כי טמפרטורת הגוף הממוצעת של אדם היא 36 מעלות. כשחום הגוף צונח מתחת ל-36 מעלות, קיימת סכנת חיים. הטיפול במצבים של היפותרמיה הוא באמצעות מכשירי חימום מיוחדים ובנוזלים מחוממים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully