וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברסלבים עברו והפלסטינים נתקעו במחסום

ניר יהב

27.1.2008 / 15:00

מאות פלסטינים עמדו הבוקר במחסומים ליד שכם במשך שעתיים. הסיבה: לאפשר לחסידי ברסלב לצאת מקבר יוסף

מאות הפלסטינים שהגיעו הבוקר למחסומים בית פוריק ועוורתא הסמוכים לשכם הופתעו לגלות שהמחסומים סגורים. היו אלה שעות העומס, בין שש וחצי לשמונה בבוקר, שבהן יוצאים מאות ולעיתים אלפי פלסטינים לעבודה דרך מחסומים אלו. לוואלה! חדשות נודע כי הסיבה לסגירתם של המחסומים לא הייתה ביטחונית, אלא נועדה לאפשר לחסידי ברסלב לצאת מקבר יוסף שבשכם.

"היינו במשמרת הבוקר במחסום בית פוריק ובמחסום עוורתא וגילינו שהם סגורים משעה שש וחצי ועד שמונה", סיפרה לוואלה! חדשות פעילה בארגון 'מחסום ווטש', ששהתה הבוקר במחסום. "שאלנו את המוקד ההומניטרי שמפעיל צה"ל לפשר העניין ומשם נמסר לנו כי הסיבה לסגירת המחסומים היא ביטחונית.

"יחד עם זאת, לאחר ששאלנו אם הסיבה לסגירתם היא כדי להכניס את חסידי ברסלב, המוקד ההומניטרי לא הכחיש זאת". למרות שחסידי ברסלב נוהגים להסתנן פעמים רבות לקבר יוסף, אחת לכמה שבועות הם זוכים להיכנס אליו בתיאום עם כוחות הביטחון.

"מדוע החסידים לא נעצרו?"

חברת ארגון 'מחסום ווטש', שפעילותיו מאיישות מדי בוקר את המחסומים בגדה המערבית, אמרה כי מפקדי מחסומים נוהגים אמנם מדי פעם לסגור מחסומים, "אם כי מדובר בזמן קצר, ובדרך כלל על מנת להיפטר מאיתנו", כלשונה.

"אני תוהה", היא אמרה, "מדוע כל ישראלי שיוצא משכם מיד נעצר על ידי המשטרה, ואילו באשר לחסידי ברסלב – במקום שהמשטרה תעצור אותם, צה"ל עוצר מאות פלסטינים למשך כמה שעות בדרכם לעבודה?".

מדובר צה"ל נמסרה התגובה הבאה: "בשעות הבוקר פרץ רכב ובו אזרחים ישראלים את נקודת הביקורת עוורתא ונכנס לשכם בניגוד לחוק, תוך הפרת צו מפקד פיקוד המרכז האוסר כניסה לשטחי A, וסיכון חייהם של האזרחים הישראלים. נקודות הביקורת נסגרו למספר דקות בלבד וזאת כדי לעצור את הרכב בדרכו החוצה משכם".

מחסידי ברסלב נמסר בתגובה: "חשוב להדגיש כי אנו מכבדים את זכויותיהם של תושבי המקום". לטענתם, "בלילה האחרון לא בוצעה כניסה רשמית של ברסלבים לקבר יוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully