וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור מעמד הפועלים

אשר שכטר

27.1.2008 / 13:25

ז'רום קרוויאל העומד מאחורי הונאת הענק בצרפת הפך לדמות קאלט בפייסבוק: אלפי גולשים פתחו פרופילים מזויפים בשמו

ז'רום קרוויאל, הסוחר בן ה-31 העומד מאחורי הונאת הענק בבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל, הפך בימים שלאחר חשיפת זהותו לדמות קאלט באינטרנט, במידה רבה בזכות אתר הרשתות החברתיות פייסבוק, בה מיהרו אלפי גולשים לפתוח פרופילים מזויפים בשמו של קרוויאל ולהצטרף לקבוצות דיון שפתחו מעריציו.

מאז שהפך קרוויאל לאחת הדמויות המזוהות ביותר בצרפת, הוקלד שמו במנוע החיפוש של גוגל יותר מ-12 אלף פעמים בתוך 20 שעות. קרוויאל החזיק גם בפרופיל צנוע בפייסבוק, שכלל 11 חברים לפני חשיפת הפרשה. בימים שלאחר חשיפת זהותו כסוחר העומד מאחורי הונאה בהיקף של 4.9 מיליארד יורו (7.2 מיליארד דולר) בבנק השני בגודלו בצרפת, נטשו אותו מרבית חבריו הווירטואליים - למעט אחד.

אולם לצד השונאים, בהם קבוצה הנקראת "בואו ננדנד לג'רום קרוויאל", המזמינה את 216 חבריה לשלוח לסוחר הידוע כעת לשמצה נדנוד (Poke) וירטואלי, הרוויח קרוויאל גם אלפי "חברים" חדשים. הפרופיל האמיתי של קרוויאל אמנם דל בחברים, אולם מספר מעריצים כבר הספיקו לפתוח פרופילים מזויפים בשמו של הסוחר הצרפתי ואלו משכו מאות גולשים שביקשו להצטרף לרשימת החברים של מי שהוכתר בימים האחרונים כגרסה המשוכללת יותר של ניק ליסון, שגרם ב-1995 להתמוטטותו של בנק ברינגס הבריטי. אחד ממחזיקי הפרופילים המזויפים אפילו הצטרף, בשמו של קרוויאל, לקבוצת דיון בשם "ניק ליסון הוא אגדה".

"ז'רום, אתה קדוש. חבל שלא הפסדת 50 מיליארד יורו", "אני אוהבת אותך, ז'רום" ו"מזל טוב ובהצלחה ממיליוני מעריציך ברחבי העולם" - הן רק חלק מהודעות התמיכה שניתן למצוא ב"מועדון המעריצים של ז'רום קרוויאל", אחת מהקבוצות שנפתחו בפייסבוק ע"י מעריציו.

בין הקבוצות האחרות שפתחו מעריציו הרבים של קרוויאל בפייסבוק ניתן למצוא קבוצה הקוראת להעניק לו פרס נובל בכלכלה ומונה 1,168 חברים. קבוצה אחרת, בת 436 חברים, קוראת לכל אחד חבריה לתרום יורו במטרה להציל את הקריירה האבודה של קרוויאל, העומד מאחורי הונאת הבנקאות הגדולה בהיסטוריה. במידה ש-5 מיליארד בני אדם יצטרפו לקבוצה, המשימה גם אולי תוכתר כהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully