וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 ישראלים נעצרו בחשד לסחר בנשק

יהושע בריינר

27.1.2008 / 12:51

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד שישה מהעצורים. צעיר מכפר קרע חשוד כי סחר בנשק עם ראש התנזים בקלקיליה

בעקבות מבצע משותף של השב"כ ומרחב עמקים במשטרת ישראל נעצרו עשרים ערבים-ישראלים מוואדי ערה ומג'סר א-זרקא בחשד שסחרו בנשק ובאמצעי לחימה עם ארגוני טרור. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד שישה מהמעורבים. כתב אישום חמור במיוחד הוגש נגד חמזה מצרי, בן 24 מכפר קרע, אשר על פי החשד, סחר בנשק עם ראש התנזים בקלקיליה שאהר חנינה.

בין היתר נטען בכתב האישום כי בשנת 2005 מכר מצרי לחנינה אקדח וכן סיפק לו שק אשלגן במשקל 15 ק"ג, וביקש שיכין עבורו מטען. יש לציין כי הכמות בשק הספיקה להכנת מספר מטענים, וכי מצרי היה מודע לכך שהעברת השק לידי חנינה עלולה לשרת את ארגון הטרור בפעילויותיו.

במהלך 2005 נעצר מצרי והוזהר לגבי קשריו עם שאהר חנינה. למרות זאת, עם שחרורו ממעצר, המשיך מצרי בקשריו עם חנינה, סיפק לו אמצעי לחימה נוספים ורכש ממנו כלי נשק בסכום של עשרות אלפי שקלים, בין היתר רכש ממנו רובה 16M ורובה ציד.

בשב"כ אומרים כי במהלך השנה החולפת נחשפו מקרים רבים המעידים על קיום סחר בנשק בין גורמים פליליים בישראל לבין פעילי טרור באזור יהודה,שומרון, ורצועת עזה. "כוחות הביטחון מנהלים מלחמה מתמשכת בתופעת גניבת אמצעי לחימה, בין היתר גם מבסיסים בצה"ל, ומכירתו לפעילי טרור בשטחים. קיום קשרים בין פעילי טרור מהשטחים לבין גורמים פליליים בעלי אזרחות ישראלית, מקל עליהם במימוש העסקאות שבסופו של דבר משמשות גם לצורך ביצוע פיגועים כנגד ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully