וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת: כך נראה דו"ח הביניים

27.1.2008 / 12:01

מסקנות הביניים של ועדת וינוגרד קבעו, בין היתר, כי "רה"מ אחראי להחלטה ליציאה לא מסודרת למלחמה, ללא תכנית מעובדת היטב"

שלושה ימים לפני פרסום המסקנות הסופיות של הוועדה הממשלתית, שהוקמה לבדיקת אירועי מלחמת לבנון השניה, הנה תזכורת למסקנות הביניים שפרסמה הוועדה ב-30 באפריל 2007. דו"ח הביניים עורר סערה ציבורית גדולה והגביר את הקריאות להתפטרות ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון דאז עמיר פרץ, שכבר התפטר מאז מתפקידו.

דו"ח הביניים מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה. בין היתר, נכתב בדו"ח: "ראש הממשלה אהוד אולמרט אחראי לקבלת ההחלטה ליציאה לא מסודרת למלחמה ללא תכנית מעובדת היטב". עוד נכתב, כי קיים "כשל חמור הנוגע להפעלת שיקול הדעת, אחריות וזהירות מצד ראש הממשלה בנוגע ליציאה למלחמה... אולמרט אחראי לכך שהמטרות לא נקבעו בבהירות".

יו"ר הוועדה אליהו וינוגרד אמר במסיבת העיתונאים לאחר מסירת הדו"ח לאולמרט, כי הוועדה מטילה את מירב האחריות על ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הקודם דן חלוץ, שלא המתין לדו"ח הביניים והתפטר טרם פרסומו. לדבריו, לשלושתם היתה תרומה אישית מכרעת להחלטות שהתקבלו ולאופן קבלתם. עם זאת, וינוגרד ציין כי לאחריות על כשלים אלו, ובעיקר לתנאי הרקע, היו גם שותפים רבים אחרים, וכי התמונה הכללית "מדאיגה מאוד".

וינוגרד אמר, כי שרי הממשלה הצביעו בעד ההחלטה לצאת למלחמה למרות "שלא ידעו ולא הבינו מה טיבה ולאן היא מובילה. הם החליטו על כניסה למערכה מבלי לחשוב איך יוצאים ממנה".

עוד הוסיף וינוגרד, כי ההחלטה להגיב בתגובה צבאית מיידית וחריפה לא התבססה על תכנית צבאית מפורטת. לדבריו, אם היה נעשה כך, היו מבינים שיש יכולת מוגבלת להשיג הישגים צבאיים, שכן הדבר יביא לירי ממושך מצד לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully