וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תחדש את אספקת הדלק לרצועה

פנחס וולף ספי קרופסקי וניר יהב

27.1.2008 / 10:44

בדיון שנערך הבוקר בבג"ץ הודיעו נציגי המדינה כי אספקת הסולר תחודש היום. פרידמן: "אני לא יודע אם מצבנו טוב יותר בפורומים בינ"ל או בבג"ץ"

המדינה הודיעה היום לבג"ץ כי היא תחדש את אספקת הדלק לרצועת עזה. היום התקיים בבג"ץ דיון בעתירה לחדש לאלתר את אספקת הדלק לרצועה. המדינה הודיעה כי כמות הדלק שתסופק כעת לעזה היא אותה הכמות שהורה בג"ץ לספק בעבר - 2.2 מיליון ליטרים לשבוע. המדינה הודעה בדיון, כי אם המעבר למצרים ישאר פתוח, תיבחן מחדש המחוייבות הישראלית כלפי תושבי עזה.

המשלוח הראשון של סולר תעשייתי יועבר כבר היום. לדברי העותרים, הארגונים "עדאלה" ו"גישה", כמות זו אינה מספיקה, בייחוד בימי החורף שבהם נעשה שימוש בסולר גם לחימום הבתים.

ארגון "גישה" טוען כי הצבא עיכב את כניסתם לארץ של מנהל תחנת הכוח בעזה רפיק מליחה ושל נדל טומאן, ממנהלי חברת החשמל בעזה. מנכ"ל גישה, עו"ד שרי בשי, אמרה כי העמותה הגישה לבג"ץ "ראיות שמוכיחות שהמדינה גורמת למשבר הומניטרי חמור ואין קשר רציונלי בין פגיעה באזרחים לאינטרס ביטחוני לגיטימי. אני מצפה שבית המשפט יכריע על בסיס משפטי ולא על בסיס לחצים פוליטיים". לדבריה, "תושבי שדרות מבקשים שלא יפלו עליהם קסאמים, אך אין הם מבקשים לחזות בילד פלסטיני מת".

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, התייחס שר המשפטים דניאל פרידמן לסוגיית אספקת הדלק לרצועה ולדיון שהתקיים בעניין זה בבג"ץ. השר פרידמן אמר כי "אני לא יודע איפה מצבנו טוב יותר - בפורומים משפטיים בינלאומיים או בבג"ץ".

.

"נמנע משבר הומניטרי ברצועה"

שר הביטחון אהוד ברק עדכן את שרי הממשלה בהשתלשלות האירועים האחרונים ברצועת עזה וציין כי מערכת הביטחון נמצאת בקשר רציף עם המצרים. לדבריו, מצרים נמצאת במגמה לסגור את גבולה עם רצועת עזה ולהערכתו יקח הדבר זמן. ברק הוסיף כי מערכת הביטחון הגבירה את פעילותה המבצעית כדי למנוע מעשי טרור, וכי ישראל תמשיך במדיניות סגירת המעברים תוך שמירת הרף ההומניטרי הנדרש לקיום האוכלוסיה האזרחית, ולא תאפשר משבר הומניטרי ברצועה.

בתוך כך, כוחות הביטחון המצריים חסמו מעבר פלסטינים לעיר אל-עריש. למרות זאת, מעבר הגבול בין עזה למצרים נותר פתוח, כמו גם המעבר לרפיח המצרית. עדי ראייה מסרו לסוכנות הידיעות "מען" כי מאז אתמול סוגרים השוטרים המצריים את החנויות באל-עריש. במקביל השוטרים התפרשו ברחובות ואסרו להסתובב בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully